2012-02-28, 19:50
Medlem
dbaw84s avatar
Det första svaret i tråden gav svar på frågan, Flashback är ett rasseforum alla vet det.
Citat:
Ursprungligen postat av Infaust90
Enkelt svar: han är obildad och hjärntvättad utav judemedia. Vissa människor äcklas utav yttrandefrihet.

Att man inte kan diskutera ett enda ämne utan att det skall komma tråkiga rasse-inlägg avskräcker många.
Senast redigerad av dbaw84 2012-02-28 kl. 20:02.
Citera
2012-02-28, 20:01
Medlem
eddievans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nu är det helt klart du som svamlar. Jag har träffat massvis av människor som öppet erkänner att dom har ett konto på Flashback. Flashback är i dag det enda vettiga alternativet om man har breda intressen och gillar diskussioner där man inte behöver tänka på vad man säger.

Citat:
Ja, det är ju trots allt jobbigt när verkligheten inte går ihop med ens falska pastellfärgade världsbild.

Jo jag menar så här, Fb får dåligt rykte p.g.a. en massa olika orsaker, delvis de två som du brände av i det första citatet, du anklagar någon för att svamla i något som är en personlig åsikt, det kan inte vara så att det bara är en Moderators åsikt som är mer rätt än någon annans simpel medborgare, två så säger du att du gillar diskussioner där man inte behöver tänka på vad man säger, detta är för mig helt obegripligt och måste vara ett tecken på avancerat ordbajseri, klart att man ska tänka på vad man säger, i alla tillfällen, visst har man varit full eller i annat upprörd och inte alltid tänker på vad man säger men då är det i affekt, meningen med FB är väl att om man skriver ned sin åsikt, idé, tanke, oro eller dyl så ska den vara genomtänkt, annars sitte vi bara och skriver världens största roman.

Sen insinuerar du att min världsbild är av karaktären falsk och pastellfärgad, hmm jag inbillar mig att jag har en större livserfarenhet än dig, jag säger inte att den är bättre på något vis, men vem tror du att du är som kan klämma ur dig sådana infama åsikter?

Förstår du hur jag menar?

Endel utav er moderatorer beter er som att ni har någon högre rätt till vad som är rätt och fel åsikt, det stör mig.
Citera
2012-02-28, 20:04
Medlem
Gringubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbaw84
Det första svaret i tråden gav svar på frågan, Flashback är ett rasseforum alla vet det.

Att man inte kan diskutera ett enda ämne utan att det skall komma tråkiga rasse-inlägg avskräcker många.
Nja, inte så säker på det. Lite överdrivet. Finns gott om trådar som förblir obefläckade av sånt.
Fast visst finns de här.
I övrigt vete fan om ryktet är så dåligt i dag. Beror nog på vem man frågar.
Citera
2012-02-28, 20:04
Medlem
eddievans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Taktiken?

Du förstår säkert vad jag menar, jag har inget som helst belägg att det är en uttalad taktik (hur skulle jag kunna ha det?), men faktum kvarstår, trådar som flyttas hit tappar snabbt läsare (förutom att densiteten på Moderater ökar drastiskt), så är det bara.
Citera
2012-02-28, 20:12
Medlem
eddievans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Jag vet inte om du missat det, men att man har en moderatorstitel innebär inte att man inte får ha åsikter om och posta inlägg i frågor som intresserar en.

Vill du diskutera sakfrågan, eller vill du mest bara gnälla och känna dig orättvist behandlad?
Du menar tråden där hela två moderatorer svarade, och gjorde det on topic? Hade du medvetet placerat den i fel forumdel för att få "tittarsiffror" så hoppas jag att du fick en varning på köpet.

1. Du får ha vilken åsikt du vill och du får skriva den vart du vill, japp det har jag greppat.
2. Sakfrågan, där man häver ur sig att inläggare svamlar, är det en diskussion om sakfrågan menar du?
3. Jag trodde jag la tråden rätt, vid det tillfället hade jag ingen aning om att OM FLASHBACK ens fanns, och det tror jag inte alla är medvetna om heller, därav de fallande tittarsiffrorna.
4. Varning, jag tror inte det, jag har fått alla möjliga varninga och avstängningar men inte för placeringen utav tråden.
Citera
2012-02-28, 20:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddievan
Jo jag menar så här, Fb får dåligt rykte p.g.a. en massa olika orsaker, delvis de två som du brände av i det första citatet, du anklagar någon för att svamla i något som är en personlig åsikt, det kan inte vara så att det bara är en Moderators åsikt som är mer rätt än någon annans simpel medborgare, två så säger du att du gillar diskussioner där man inte behöver tänka på vad man säger, detta är för mig helt obegripligt och måste vara ett tecken på avancerat ordbajseri, klart att man ska tänka på vad man säger, i alla tillfällen, visst har man varit full eller i annat upprörd och inte alltid tänker på vad man säger men då är det i affekt, meningen med FB är väl att om man skriver ned sin åsikt, idé, tanke, oro eller dyl så ska den vara genomtänkt, annars sitte vi bara och skriver världens största roman.

Hur är det med läsförståelsen? Jag menade att det var svammel att ingen erkänner att dom har ett konto här, det är ingen åsikt precis utan en felaktig uppfattning. Vidare så förstod du inte att med att "inte behöva tänka på vad man säger" så menade jag att man här får ha precis vilka åsikter man vill.
Citat:
Sen insinuerar du att min världsbild är av karaktären falsk och pastellfärgad, hmm jag inbillar mig att jag har en större livserfarenhet än dig, jag säger inte att den är bättre på något vis, men vem tror du att du är som kan klämma ur dig sådana infama åsikter?

Förstår du hur jag menar?
Nu gör du det igen. Jag menade givetvis inte din världsbild utan att jag pratade rent generellt om människor i allmänhet. Du får jättegärna inbilla dig att din livserfarenhet är större än min. Om det är sant vet vare sig du eller jag och det gör inte hit eftersom jag inte pratar om just dig personligen.

Citat:
Endel utav er moderatorer beter er som att ni har någon högre rätt till vad som är rätt och fel åsikt, det stör mig.
Det är din uppfattning och det är fel. Du verkar ha lite svårt att skilja på vad som presenteras som ett faktum och vad som presenteras som en åsikt.
Citera
2012-02-28, 20:44
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddievan
Du förstår säkert vad jag menar, jag har inget som helst belägg att det är en uttalad taktik (hur skulle jag kunna ha det?), men faktum kvarstår, trådar som flyttas hit tappar snabbt läsare (förutom att densiteten på Moderater ökar drastiskt), så är det bara.

Foliehatt på? Så du menar att vi flyttar trådar hit för att vi vill sänka diskussionen? Det var något av det dummaste jag har hört. Trådar flyttas hit för att dom handlar om forumet i sig, ingen annan anledning. Det flyttas trådar mellan forum precis hela tiden. Att det försvinner läsare beror nog på att det här forumet inte drar till sig så extremt mycket folk förutom dom som faktiskt är intresserad av forumet.
Citera
2012-02-29, 05:37
Medlem
eddievans avatar
Citat:
Foliehatt på? .

Foliehatt, betyder vadå, vad är det nu för uppfattning du har om mig som person?

Ni kan ju inte ens göra ett inlägg utan att komma med personliga påhopp..
Citera
2012-02-29, 05:46
Medlem
eddievans avatar
Citat:
det är ingen åsikt precis utan en felaktig uppfattning

Det finns ingen egentlig skillnad mellan åsikt och uppfattning förutom i vilket sammanhang de oftast tillämpas?
Har du någon annan syn på de två betydelserna, jag menar någon annan än SAO (Svenska Akademins Ordlista)?

www.synonymer.se

åsikt:mening, uppfattning, tanke, betraktelsesätt, idé, tro, ståndpunkt, omdöme, synpunkt, ställningstagande, värdering, opinion, förmenande

uppfattning:1 iakttagelseförmåga, perception; tolkning, tänkesätt 2 åsikt, mening, inställning, tyckande, förmenande, övertygelse; begrepp, föreställning, intryck

Dessutom anser du den vara felaktig (personens åsikt/uppfattning) helt utan presenterade fakta utan bygger den endast utifrån din egna åsikt/uppfattning.

Gör din matte innan du går ut och sprider dina åsikter och detta utan att behöva tänka.

Det är just sådant inlägg som ditt som bekräftar vissa moderatorers självpåtagna "gudomlighet", och i botten sitter det bara en korkad tonåring där bakom tangentbordet och tycker till om allt och alla. Detta samtidigt som du stoltserar med att "alla får säga allt om allt och man kan göra det utan att tänka efter", tänk om människor tänkte efter istället, då skulle vi slippa alla dessa korkade diskussioner som oftast bottnar i missförståelsen med vilken avsikt TS egentligen hade med sitt inlägg. Många läser inte ens klart TS inlägg utan de ska så snabbt som möjligt springa vidare och tycka till, det är det som blir det viktiga i diskussionen.
Tänk på det i vardagen, i en gruppdiskussion så är det tyvärr alltför många människor som inte är tysta för att de lyssnar, utan de bara väntar på ett tyst ögonblick så de får bränna av sin egna åsikt, även om den oftast är i linje med föregående talare, det noterar det inte ens.

Angående erfarenhet så verkar tyvärr inte din innefatta en fullföljd grundskola, ska jag behöva tala om för dig vad ord betyder, som Moderatorer borde ni ha en fingertoppskänsla för sånt.

Så blir det när man tar på sig ansvar utan att förstå ansvarets innebörd, "fort och fel", "gör om gör rätt".

Godnatt jord..
Senast redigerad av eddievan 2012-02-29 kl. 06:17.
Citera
2012-02-29, 08:07
Medlem
eddievans avatar
Citat:
Trådar flyttas hit för att dom handlar om forumet i sig, ingen annan anledning. Det flyttas trådar mellan forum precis hela tiden. Att det försvinner läsare beror nog på att det här forumet inte drar till sig så extremt mycket folk förutom dom som faktiskt är intresserad av forumet.

Tack för att du bekräftar resultatet utav min uppfattning

Min fråga blir, tror du att texten "OM FLASHBACK" tolkas som ett eget forum för trådar som diskuterar FB?

I varje programvara och på väldigt många hemsidor kan man läsa "OM namnet på programvaran", givetvis översatt från ABOUT.
Vem läser "ABOUT WORD", "ABOUT ACROBAT" eller "ABOUT iTUNES", förutom dem som verkligen är lite mer avancerade i sitt användande, människan funkar inte så, den svarta bakgrunden hjälper till att framhäva att det här är något annat än de vita flikarna här till vänster, där normalanvändaren browsar sina kategorier.

Förstår du hur jag menar, även om du är av en annan åsikt/uppfattning
Citera
2012-02-29, 14:08
Medlem
Minzanns avatar
Jag tror att fb har dåligt rykte pga av att alldeles för många tror att yttrandefrihet handlar om att få säga allt som inte är comme il faut irl.
Citera
2012-02-29, 14:27
Medlem
för det är fritt fram att säga saker som är politiskt inkorrekta utan att pöbeln kan slå någon för det.

flashback är ungefär som en skrubb i vatikanstaten där det är fritt fram att diskutera världen utifrån att det inte var gud som skapade den, vad som är officiellt konsensus i sverige gäller inte här. så övriga vatikanen stämplar skrubben som en håla dit idioter går för att runka och knarka utan att det syns, för att nedvärdera åsikter som inte stämmer överens med vad man ska tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in