2009-02-20, 16:12
Medlem
Sha R'Taes avatar
Jag undrar lite ifall någon beläst person här kan avgöra vilket muslimskt land som har mest vältränad militär och modernast utrustning?

Jag gissar spontant att Turkiet kan hamna som nummer ett så om ni säger Turkiet så får ni gärna säga vilket som kommer på andraplats också. Gärna med ett par raders motivering också!

Alla hjärndöda rassekommentarer undanbedes.
Citera
2009-02-20, 16:30
Medlem
csts avatar
Syrien har iaf flest människor inom armén. Hur utrustningen ser ut kan jag inte svara på.
Citera
2009-02-20, 16:32
Medlem
Egypten
Citera
2009-02-20, 16:34
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Jag undrar lite ifall någon beläst person här kan avgöra vilket muslimskt land som har mest vältränad militär och modernast utrustning?

Jag gissar spontant att Turkiet kan hamna som nummer ett så om ni säger Turkiet så får ni gärna säga vilket som kommer på andraplats också. Gärna med ett par raders motivering också!

Tror inte Turkiet kommer före Egypten. Sedan har väl även Pakistan en hel potenta leksaker, även om dom har en sjuhelvetes jävla massa skit också.

Personligen skulle jag satsa en slant på Indonesien, iaf innom en snar framtid.
Senast redigerad av Bornet 2009-02-20 kl. 16:38.
Citera
2009-02-20, 16:38
Medlem
skalman1973s avatar
Kuwait samt saudi har ju köpt en massa bråte från usa att dom sedan inte har en fungerande struktur är en annan sak Dom har en massa hårdvara samt personal som leker om helgerna
Citera
2009-02-20, 16:39
Medlem
Jo Pakistan har kärnvapen så de skulle klara sig ganska bra. Hur deras armé är vet jag inte men den borde vara ganska bra.
Citera
2009-02-20, 16:40
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Tror inte Turkiet kommer före Egypten. Sedan har väl även Pakistan en hel potenta leksaker, även om dom har en sjuhelvetes jävla massa skit också.

Personligen skulle jag satsa en slant på Indonesien, iaf innom en snar framtid.
Turkiet har modernare och slagkraftigare flotta och Flygvapen jämfört med Egypten, och även deras Arm'e kan nog räknas som slagkraftigare ( Egypten har dock fler moderna stridsvagnar - men då av exportmodellen av Abrams med svagare pansar än orginalet).
Citera
2009-02-20, 16:45
Medlem
mr-cleans avatar
Iran borde ju ha helt okey försvar eller? Även om dom inte är tekniskt överlägsna på något sett.
Citera
2009-02-20, 16:55
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-clean
Iran borde ju ha helt okey försvar eller? Även om dom inte är tekniskt överlägsna på något sett.

Iran har en rätt sunkig försvarsmakt, knappast ledande gällande modern mtrl.
Citera
2009-02-20, 16:57
Medlem
Kalasponnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae

Turkiet är en klar kandidat. Ett NATO-medlemskap kan man tycka borde resultera i en viss standard.

Turkiets väpnade syrkor har sedan 1998 moderniserats/håller på att moderniseras. T.ex. Ska det byggas minst 116 F-35 åt det turkiska flygvapnet. Eftersom det är närmast, eller iaf var allmän värnplikt så kan Turkiet mobilisera ett stort antal män.

Här kan man även läsa om Turkiets uppgradering av sina attackhelikoptrar:

http://www.defenseindustrydaily.com/turkey-shortlists-2-attack-helicopters-updated-02397/

ANNARS tror jag Malaysia är ett möjligt alternativ.
Citera
2009-02-20, 17:03
Medlem
Kalasponnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josm
Jo Pakistan har kärnvapen så de skulle klara sig ganska bra. Hur deras armé är vet jag inte men den borde vara ganska bra.

Nej, de klarar inte av/har inte viljan att ens kontrollera sitt eget territorium.
Citera
2009-02-20, 17:14
Medlem
Haha, denna tråden är rätt rolig i och med att nu har ungefär alla muslimska länder räknats upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in