Hej.
Igår fick jag problem med min PC. Började med att det stod att jag hade någon trojan, som jag tog bort med AVG.
Efter ett tag var dock brandväggen inaktiverad, och gick inte att aktivera. Jag testade olika sätt men det gick helt inte att aktivera den så jag installerade ett nytt program med både brandvägg och virusskydd (Comodo) men nu är det lika gällande "Automatiska uppdateringar" i Säkerhetscentret. Det går helt enkelt inte att aktivera. Förmodligen är det de som gör att jag inte kan använda internet, och det stör mig något enormt. Någon som kan hjäpa mig med detta problem? Vet inte om jag skrivit tillräckligt utförligt men ärligt talat har jag extremt dålig koll på datorer och vet inte riktigt vad som har hänt, men självklart kan jag försöka beskriva utförligare om någon nu har tid och kunskap att hjälpa mig.
hade samma problem som du, trodde inte att jag var infekterad först.
sen fick jag lustiga meddelanden i rutor och automatiska uppdateringar var avstängd, såklart bara 1 utav många problem som jag inte såg.
leta upp en trojan remover och rensa sen är det klart.
du kommer visst åt internet, det är relativt vanligt att trojaner skriver över dns-addresser, så du får en okänd som bara fungerar till vissa sidor, allt för att utnyttja din dator i smyg.
lägg in den rätta som du får från din internet-leverantör och testa.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!