2009-02-20, 12:18
Medlem
Hej.
Igår fick jag problem med min PC. Började med att det stod att jag hade någon trojan, som jag tog bort med AVG.
Efter ett tag var dock brandväggen inaktiverad, och gick inte att aktivera. Jag testade olika sätt men det gick helt inte att aktivera den så jag installerade ett nytt program med både brandvägg och virusskydd (Comodo) men nu är det lika gällande "Automatiska uppdateringar" i Säkerhetscentret. Det går helt enkelt inte att aktivera. Förmodligen är det de som gör att jag inte kan använda internet, och det stör mig något enormt. Någon som kan hjäpa mig med detta problem? Vet inte om jag skrivit tillräckligt utförligt men ärligt talat har jag extremt dålig koll på datorer och vet inte riktigt vad som har hänt, men självklart kan jag försöka beskriva utförligare om någon nu har tid och kunskap att hjälpa mig.

Tacksam för hjälp!
Citera
2009-02-20, 12:30
Medlem
hade samma problem som du, trodde inte att jag var infekterad först.
sen fick jag lustiga meddelanden i rutor och automatiska uppdateringar var avstängd, såklart bara 1 utav många problem som jag inte såg.

leta upp en trojan remover och rensa sen är det klart.
Citera
2009-02-20, 13:02
Medlem
lite svårt när man inte kommer åt internet...
Citera
2009-02-20, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakusmedkakus
lite svårt när man inte kommer åt internet...

Hur postar du här då?
Citera
2009-02-20, 17:29
Medlem
du kommer visst åt internet, det är relativt vanligt att trojaner skriver över dns-addresser, så du får en okänd som bara fungerar till vissa sidor, allt för att utnyttja din dator i smyg.
lägg in den rätta som du får från din internet-leverantör och testa.
Citera
2009-02-20, 17:31
Medlem
Andreasvbs avatar
Alternativt kan du använda OpenDNS som är 208.67.222.222

http://www.mediacollege.com/computer/network/dns.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem