• 2
  • 3
2003-12-06, 01:17
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Tänkte bumpa den här tråden lite.

Lidl ska nämligen öppna en butik här och jag är nyfiken på vad de har för saker. Hur är sortimentet? Kan man överge sin ICA-butik fullständigt, eller måsta man komplettera? Och priserna, är de så låga överlag eller har de bara ett antal billiga lockvaror. Och hur är kvaliten på deras varor. Går det att äta?

/Johan
Citera
2003-12-06, 01:22
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Tänkte bumpa den här tråden lite.

Lidl ska nämligen öppna en butik här och jag är nyfiken på vad de har för saker. Hur är sortimentet? Kan man överge sin ICA-butik fullständigt, eller måsta man komplettera? Och priserna, är de så låga överlag eller har de bara ett antal billiga lockvaror. Och hur är kvaliten på deras varor. Går det att äta?

/Johan
var är här??
Citera
2003-12-06, 01:22
Medlem
H.E.L.s avatar
Inte för o va sån.... men e ni fikusar eller brudar hela bunten som lagt inlägg här? E det en suuuupergrej att det öppnat ett nytt "ICA" som e tyskt! ihhhh.... spring o köp persikor o pastejer o skit... skärp er.

Citera
2003-12-06, 01:24
Medlem
Mina erfarenheter av Lidl i Storbrittanien säger att käket som säljs där är billigt, men man får vad man betalar för om man säger så...
Citera
2003-12-06, 01:25
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viruz
Får jag fråga vad du klassar som "finare" krog?
De krögare jag har talat med har håller sig helt till svenkst kött.
De flesta (av dom) väljer att handla kött från lokala köttproducenter.

Att svenskt kött håller lägre kvalitet håller jag inte med om, men det är ju en smaksak å andra sidan.
Det jag tycker man ska värna om är djurhållningen.
Även om vi Sverige inte längre är några stjärnor på djurhållning har vi ändå en lång bit kvar tills vi närmar oss den låga standarden som gäller i till exempel Danmark och Tyskland.
För några år sedan tillsatte Swedish Meats dansken Peter Astar som VD för Swedish Meats och på grund av hans danska idéer har det tyvärr gått neråt för till exempel slakteriet i uppsala.
Det är, som sagt, dock en bit kvar till utländsk djurhållning.

Det bästa köttet får man i alla fall tag på om man blir bra kompis med någon mindre bonde som man kan köpa av.
Ja, om man som Christer Lingström har råd att att ha en egen gård som föder upp nötkreatur på specifikation, då kan man köpa svenskt kött, den lokala krogen köper sydamerikanskt kött för den mycket högre kvaliteteten!
Citera
2003-12-06, 01:26
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Inte för o va sån.... men e ni fikusar eller brudar hela bunten som lagt inlägg här? E det en suuuupergrej att det öppnat ett nytt "ICA" som e tyskt! ihhhh.... spring o köp persikor o pastejer o skit... skärp er.

kryp tillbaks under stenen, tack
Citera
2003-12-06, 01:29
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jena
kryp tillbaks under stenen, tack

allvar? Ok... e min första diskussion på tråden mat så jag ber om ursäkt till er biaffrabran.... ha det gott.

puss på er...
Citera
2003-12-06, 01:32
Medlem
jenas avatar
Citat:
allvar? Ok... e min första diskussion på tråden mat så jag ber om ursäkt till er biaffrabran.... ha det gott.

puss på er...
Stay under!!
Citera
2003-12-06, 01:38
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
var är här??

Uddevalla.

/Johan

Edit: Oj, min 200:ade post.
Citera
2003-12-06, 01:38
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Stay under!!

ok...men med topic "mat" så trodde jag det va recept på olika goda maträtter... inte då vad man kan skrapa ihop på "gammal vitlök,ketchup,oliver,olja, champinjoner på burk,6 mån gamla nudlar(utan kryddpaket) o skinka........... o lite tonfisk.. men men ...varm macka?

puss på er...
Citera
2003-12-06, 01:41
Medlem
jenas avatar
Citat:
ok...men med topic "mat" så trodde jag det va recept på olika goda maträtter... inte då vad man kan skrapa ihop på "gammal vitlök,ketchup,oliver,olja, champinjoner på burk,6 mån gamla nudlar(utan kryddpaket) o skinka........... o lite tonfisk.. men men ...varm macka?

puss på er...
?? vad vill du?
Citera
2003-12-07, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Och angående kött så kan det ju nämnas att ingen finare krog skulle få för sig att servera Svenskt kött pga den undermåliga kvaliteten.
Finaste köttet kommer från Argentina och det är oftast det man får på finkrog.
Tydligen så går det trögt med den svenska köttexporten också eftersom köttet är känt för att vara dåligt.

Det bästa (och dyraste) köttet kommer väl ändå från Japan? De finaste uppfödarna masserar till och med kreaturen dagligen, så att köttet skall bli så fint som möjligt. Detta kött lär man dock knappast få tag på i Sverige (och jag skulle aldrig betala så mycket för det heller).
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in