• 1
  • 2
2009-02-20, 00:20
Medlem
Hejsan!

Jag vet inte om det är jag som är dum i huvet eller vad det är. Men när jag ska svara på ett mail från till exempel min lärare så hamnar ju mailen på varandra kan man säga. Som en konversation. Men när jag svarar (bara när jag svarar på mail) så får jag mailet direkt in i inboxen. Och mailet skickas aldrig.

Om jag däremot gör ett HELT nytt mail å skickar samma innehåll går det iväg direkt.

Är jag dum, eller är detta ett fel?
Citera
2009-02-20, 10:11
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slyed
Hejsan!

Jag vet inte om det är jag som är dum i huvet eller vad det är. Men när jag ska svara på ett mail från till exempel min lärare så hamnar ju mailen på varandra kan man säga. Som en konversation. Men när jag svarar (bara när jag svarar på mail) så får jag mailet direkt in i inboxen. Och mailet skickas aldrig.

Om jag däremot gör ett HELT nytt mail å skickar samma innehåll går det iväg direkt.

Är jag dum, eller är detta ett fel?
Du väljer väl "reply" alternativt "svara" på din lärares mail i konversationen och inte ditt egna? Låter nästan som det.
Citera
2009-02-20, 12:04
Medlem
Jag har Gmail på svenska. Så i mitt fall blir det "Svara". Men jag är helt säker på att jag klickar på svara på hans del av konversationen. Blir endå fel
Citera
2009-02-20, 15:49
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slyed
Jag har Gmail på svenska. Så i mitt fall blir det "Svara". Men jag är helt säker på att jag klickar på svara på hans del av konversationen. Blir endå fel
Låter väldigt konstigt. Vad står det i felrapporten du får tillbaka? Att mailadressen inte existerar?
Citera
2009-02-20, 17:03
Medlem
Andreasvbs avatar
Får du upp "Svara" längst ned, där du skriver ditt svar?
Bara skriva och sedan tryck på skicka.

Man skall inte behöver klicka på någon länk för att svara, förutom att öppna brevet från inkorgen.
Citera
2009-02-24, 11:56
Medlem
Benganiolos avatar
Kommer inte in på gmail

Hej... hijackar denna tråden! Någon mer än mig som inte kommer in på gmail? Varken www.gmail.se eller .com funkar, laddar sida utan resultat :S
Citera
2009-02-24, 12:10
Medlem
King Grubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
Hej... hijackar denna tråden! Någon mer än mig som inte kommer in på gmail? Varken www.gmail.se eller .com funkar, laddar sida utan resultat :S

Samma här.
Citera
2009-02-24, 12:11
Medlem
psychotropics avatar
Gmail har legat nere i snart en timma. Antagligen något temporärt fel, bara att avvakta.
Citera
2009-02-24, 12:14
Medlem
Benganiolos avatar
Nää jag tror google har konkat!

"Det e' tuffa tiiider, för en deeel"... för att citera en viss Halmstadbög
Citera
2009-02-24, 12:19
Medlem
Caesarns avatar
Fortfarande nere. Behöver min mail.
Citera
2009-02-24, 12:29
Medlem
hedets avatar
Tryck på "Svara" menyn och välj "Visa original". Leta upp "Reply-to" och kolla att din egen e-post inte står där. I så fall har förmodligen din lärare gjort något dumt s.a.s. Uppkommer felet i alla konversationer så är det naturligtvis ett problem med gmail.

Förövrigt bekräftar google ett problem med tjänsten just nu: http://www.techcrunch.com/2009/02/24...ns-into-gfail/
Citera
2009-02-24, 12:43
Medlem
Packans avatar
Vad förvånad jag blev när jag åkte på den omtalade klassikern "502 server error".

Har haft gmail sedan starten, och brukar det flitigt. Detta är första gången som jag inte kommer in.
Jag har överseende fram till inatt iaf. Ska ändå iväg och jobba nu snart
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in