Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Du har makt på riktigt? Jisses, man undrar hur många familjer och liv du har förstört i din maktposition på socialien. Det finns ingen ideologi som talar så mycket om makt som feminismen.
Vad dina "medsystrar" vill ha är väl den makt som du har i egenskap av batikhäxa/socialtant - en diktatorsposition över människors privatliv. Det personliga är politiskt, var det inte så en känd feminist sade?
Nåväl, ni lever på lånad tid. Ni har haft några decennier nu. Njut medans du kan. Det kommer att ta slut och det kommer ske en process motsvarande av-nazifieringen av Tyskland. Var så säker.
Som vanligt uppvisar du en fantastisk förmåga att se vad du vill se i ett inlägg.
Makten jag talar om som förmodligen alla begriper utom du är min egen, personliga, som jag använder när jag gör mina egna personliga val. Vidare så har det naturligtvis inget med mitt arbete att göra, där våra arbetsuppifter är klockrena och styrda av regelverk som inte har med ett smack med makt att göra öht. Vi prioriterar sammarbete, inte makt.
"Socialen"? Vad är det? Menar du stadsdelsförvaltningen så är det ej min arbetsplats.
Men då och då har vi ett visst samarbete med dem. Men jag kan försäkra dig om att även där finns ett klockrent regelverk som handläggare där utgår från.
Bara för att du har dåliga erfarenheter från stadsdelsförvaltningen betyder inte att alla har det.
Jag arbetar på en av landets största traumaenheter, där en stor mängd olika yrkeskategorier är representerade. Polis, läkare, kirurger, psykiatriker, terapeuter med olika inriktningar, röntgen, akutsköterskor mm.
Och om du för en sekund inbillar dig att någon av oss skulle missbruka den eventuella yrkesmakt som du yrar om att jag menade i mitt inlägg noteras det direkt och behandlas adekvat av resp. ansvarig chef.
Ditt inlägg är fullt av illaluktande desperata fördomar.