2009-02-23, 14:23
Medlem
monti garbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreutz
Att agera som "jag" i dessa frågor blir verkningslöst. Därför är det relevant att tala i "vi-form". I ditt inlägg använder du ett mycket tydligt feministiskt maktspråk som alltid har samma syfte, nämligen att förminska meningsmotståndaren. Denna taktik funkade kanske förr, men nu blir det mest tröttsamt.

Det är inte mitt syfte. Du blir "förminskad" samma sekund du tillåter det.
Citera
2009-02-23, 14:30
Medlem
Kreutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monti garbi
Det är inte mitt syfte. Du blir "förminskad" samma sekund du tillåter det.

Ok, gäller detta även för kvinnor som anser sig bli förminskade och åsidosatta i olika sammanhang? I så fall finns det ju inget som berättigar feminismens existens eftersom det då handlar om individens upplevelser oberoende av könstillhörighet.
Citera
2009-02-23, 14:40
Medlem
Citat:
Du "vi-ar" väldigt mycket när du pratar om dig själv, tydliga tecken på att du inte känner dig trygg i dig själv utan måste söka gemenskap från utomstående.

Tala för dig själv, man får åtminstånde illusionen av att du kan ha en ryggrad då.
Ja vi i Sverige. Det är väl inte jag som är dagens mediakultur, det förstår du väl ändå?
Citera
2009-02-23, 14:44
Medlem
Citat:
Visst är det hög tid att agera. Men hur? Den man som dristar sig till att kritisera feminismen och peka på dess motsägelser får omgående ett samlat mediadrev på halsen med beskyllningar om att vara mansgris, ett allmän svin och dessutom fara med lögner. Se bara hur det gick för Pär Ström!
Jag tycker det har luckrats upp lite av några få herrar som har gjort ett jättejobb genom att luckra upp den feministiska järnmuren i media och betalat ett högt pris för sin kritik, tex Per Ström. Det känns som att det kommer fler och fler kritiska män, viktigt att vi andra män stöttar dem, står upp och inte försöker samla billiga poäng hos kvinnor genom att gå emot dem. Det tycker jag är ett jätteproblem, vi män konkurrerar om kvinnor och har lätt för att gå emot en medbroder för att få komma till hos en kvinna oavsett om vi instämmer i det han säger eller inte. Det här är en viktigare fråga än några simpla knull.
Senast redigerad av lillskrot 2009-02-23 kl. 14:51.
Citera
2009-02-23, 15:39
Medlem
Kreutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jag tycker det har luckrats upp lite av några få herrar som har gjort ett jättejobb genom att luckra upp den feministiska järnmuren i media och betalat ett högt pris för sin kritik, tex Per Ström. Det känns som att det kommer fler och fler kritiska män, viktigt att vi andra män stöttar dem, står upp och inte försöker samla billiga poäng hos kvinnor genom att gå emot dem. Det tycker jag är ett jätteproblem, vi män konkurrerar om kvinnor och har lätt för att gå emot en medbroder för att få komma till hos en kvinna oavsett om vi instämmer i det han säger eller inte. Det här är en viktigare fråga än några simpla knull.

Självklart är dessa frågor viktigare än ett simpelt knull. Och jag har ingen annan åsikt än du i denna fråga. Däremot tror jag att det är oerhört lång väg att gå innan vi kan få gehör för kritiken mot feminismen och synliggöra dess lögnaktighet.
Citera
2009-02-23, 15:42
Medlem
Citat:
Självklart är dessa frågor viktigare än ett simpelt knull. Och jag har ingen annan åsikt än du i denna fråga. Däremot tror jag att det är oerhört lång väg att gå innan vi kan få gehör för kritiken mot feminismen och synliggöra dess lögnaktighet.
Om man ser till upprördheten på det här forumet från mäns sida tycker jag det känns hoppfullt.
Citera
2009-02-23, 16:06
Medlem
Kreutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Om man ser till upprördheten på det här forumet från mäns sida tycker jag det känns hoppfullt.

Njae, alltför många inlägg handlar ju om att kvinnor bör tuktas och män är bättre på att bestämma. Men visst, det finns en hel del sakliga inlägg också.

Se nu till att starta en organisation som vi kan använda för att bättre rikta vårt engagemang mot feminismen.
Citera
2009-02-23, 16:19
Medlem
Citat:
Njae, alltför många inlägg handlar ju om att kvinnor bör tuktas och män är bättre på att bestämma. Men visst, det finns en hel del sakliga inlägg också.

Se nu till att starta en organisation som vi kan använda för att bättre rikta vårt engagemang mot feminismen.
Ha, ha. Tack! Man skulle kunna tänka sig att börja konspirera småskaligt i en källare någonstans, beväpnad med tankar och absinth.
Citera
2009-02-23, 18:42
Medlem
monti garbis avatar
Citat:
Ok, gäller detta även för kvinnor som anser sig bli förminskade och åsidosatta i olika sammanhang? I så fall finns det ju inget som berättigar feminismens existens eftersom det då handlar om individens upplevelser oberoende av könstillhörighet.

Alla har inte min insikt, makt eller styrka.

Många kvinnor känner sig, med all rätt förminskade, och får bevis för det dagligen. Att jag inte reagerar som dom betyder inget i ämnet feminism.

Däremot har mansgrisarna här givit mig många goda skratt tack vare den totala bristen på insikt och kunskap. De panikartade inläggen visar klara farstendenser också
Senast redigerad av monti garbi 2009-02-23 kl. 18:49.
Citera
2009-02-23, 20:27
Medlem
Citat:

Många kvinnor känner sig, med all rätt förminskade, och får bevis för det dagligen. Att jag inte reagerar som dom betyder inget i ämnet feminism.

Däremot har mansgrisarna här givit mig många goda skratt tack vare den totala bristen på insikt och kunskap. De panikartade inläggen visar klara farstendenser också

Du har makt på riktigt? Jisses, man undrar hur många familjer och liv du har förstört i din maktposition på socialien. Det finns ingen ideologi som talar så mycket om makt som feminismen.

Vad dina "medsystrar" vill ha är väl den makt som du har i egenskap av batikhäxa/socialtant - en diktatorsposition över människors privatliv. Det personliga är politiskt, var det inte så en känd feminist sade?

Nåväl, ni lever på lånad tid. Ni har haft några decennier nu. Njut medans du kan. Det kommer att ta slut och det kommer ske en process motsvarande av-nazifieringen av Tyskland. Var så säker.
Citera
2009-02-23, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Du har makt på riktigt? Jisses, man undrar hur många familjer och liv du har förstört i din maktposition på socialien. Det finns ingen ideologi som talar så mycket om makt som feminismen.

Vad dina "medsystrar" vill ha är väl den makt som du har i egenskap av batikhäxa/socialtant - en diktatorsposition över människors privatliv. Det personliga är politiskt, var det inte så en känd feminist sade?

Nåväl, ni lever på lånad tid. Ni har haft några decennier nu. Njut medans du kan. Det kommer att ta slut och det kommer ske en process motsvarande av-nazifieringen av Tyskland. Var så säker.
Citatet tror jag lyder"Det privata är politik" och är uttalat av Simone deBeauvoir. Mycket obegagligt tänk av en feministisk ikon.
Citera
2009-02-23, 22:18
Medlem
237s avatar
Citat:

Du ondgör dig först över förminskning, samtidigt som du i större delen av samma inlägg kör ditt trademark, nämligen att övertydligt deklarera hur mycket vi andra korkade ickefeminister får dig att skratta. Du benämner oss också som mansgrisar.

Du kan inte både ha kakan kvar och äta den. Luktar mycket fjortisfeminist när du snackar om förminskning och själv kör ohämmat med härskartekniker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in