Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Håller med dig. Risken de mera militanta hönsen löper är att både män och kvinnor utvecklar en svårartad allergi mot allt som har med feminism att göra och går tillbaka till klassiska könsstereotyper i ren protest mot tokerierna. Vilket jag redan tycker man kan se i alla idiot-dokusåpor där blonda bimbos piper omkring, kläcker ur sig dumheter, försöker klösa ögonen ur sina "systrar" och dinglar med silikonpattarna in i kameran. Männen i sin tur gör vad män alltid har gjort - sluter sig samman i flockar, konkurrerar, tävlar, pumpar upp musklerna och knullar bimbosarnas hårlösa fittor, en efter en, innan de dumpar dem och väljer vettigare partners.
Om svenska feminister varit smarta hade de insett att de lever i ett av världens mest jämställda länder och att det knappast lär bli bättre än så här om de inte vill driva saken hela vägen ut till ett matriarkat. I vilket fall de kommer att bli varse att det FINNS enorma skillnader mellan könen, inte minst styrkemässigt.
Om svenska feminister hade varit smarta hade de lagt sin energi på att jobba för verkligt förtryckta kvinnors rättigheter, både på hemmaplan och utomlands. Då hade vi sett demonstrationer som på 60-70-talet, där män och kvinnor gjorde gemensam sak för Chiles och Vietnams folk, bland mycket annat. Som svensk man skulle jag inte ha några problem alls att kalla mig "feminist" och gå med i en rörelse som syftade till att exempelvis ge kvinnor i muslimskt styrda länder ökad frihet och rätt till ett värdigt liv. Men ta mig fan om jag någonsin kommer ens att åka med samma buss som mentalsjukt folk i stil med Tiina Rosenberg.
Jag håller med dig i dina tankar, inte minst den om att vägra åka samma buss som överstepräst Tiina.
Hade svenska feminister engagerat sig globalt för kvinnor i olika kulturer som verkligen är förtryckta pga sitt kön hade jag både hejat på och respekterat dem. Men att vi i ett av världens absolut mest jämställda länder har den mest rabiata feministiska rörelsen i världen går inte ihop rent logiskt för mig.
Som du säger så är det tydligt att det är ett matriarkat som eftersträvas från feministiskt håll. Retoriken man ägnar sig åt("könskrig, män är avskum, män är djur, män är onda" osv) är ju tydlig.
Intressant är att Linda Skugge, korkad och tydligt störd men en skicklig populist, istället för att vara feministisk agitator när feminismen var som mest hipp, trendig och allsrådande i det offentliga rummet, gjort en helomvändning till att bli bullbakande präktig mamma och avsvurit sig sin feministiska övertygelse. Hon kan en sak och det är att känna hur vinden blåser.
Jag tror att feminister kommer att bli lika utmobbade som dem själva har mobbat oliktänkande inom den närmsta framtiden. Tråkigt vore om avskyn för feminismen leder till en vidare avsky mot kvinnor i allmänhet i vissa mindre intelligenta läger.