Citat:
Ursprungligen postat av Snöflingor
De hallucinationer jag fick av den LSD jag i ungdomen intog var främst väldigt väldigt sjuka mönster.
Marken under mig brukade förvandlas till miljarder små rörliga "sträck", min uppfattning av dessa var ju att de var maskar/kryp (som jag tycker är väldigt obehagligt), men de var egentligen bara små små rörliga sträck.
Olja brukade rinna överallt. Nerför husväggar och dylikt. Dropp, dropp dropp. Droppar överallt.
Miljardtals droppar framför ögonen.
Folk ansikten förvreds.
Tyngdlagen slutar att fungera, min kropp känns viktlös. Jag trodde att jag skulle sväva iväg och brukade hålla i mig i saker.
Svårt att förklara allt, men ett hus kunde bli hundratals hus efter varandra. Alltid massa mönster, man var fast i ett spindelväv.
Skrämmande, oerhört skrämmande upplevelser.
Har inte rört LSD efter min snedtripp, och är än idag inte riktigt mig själv.
känner igen mig lite i det men det är uppenbarligen du som haft en mkt starkare tripp.Tråkigt att du inte är dig själv idag.Men det låter som en beskrivning för en en stark lsd tripp och inget direkt mer.Jag skulle inte hävda att detta är en hallis utan just effekter från lsd,och väldigt starka sådana.
När effekterna blir så starka så kan det ju likna så mkt annat som tex. maskar och då kan man inbilla sig att man får en hallis på riktigt,men å andra sidan som så verkade som om du kunde bli av med denna effekten rätt snabbt,om du försökte på rätt sätt.En hallis enligt mig ska man inte kunna få att försvinna när man känner för det,utan det går inte att kontrollera.Alltså det är lätt att inbilla sig att man får hallis och det är kanske där grunden ligger för att en hallis ska komma till liv?
Jag säger inte att jag har rätt,det är det jag vill ha reda på!