2009-02-19, 21:40
Medlem
Tjenare, i morse när jag vaknade startade jag upp datorn som vanligt, skärmen började lysa svart som vanligt men det kom aldrig någon bild utan i vänstra hörnet stod det switchade den endast mellan Analog och digital fram och tillbaka.

Den har gjort det några gånger tidigare men då har jag bara startat om datorn och väntat tills den kommit igång lite och då har den fått bild, men inte nu.

Innan detta hände så har skärmen några dagar innan helt utan förvarningar börjat flimra i röd ton, kom ibland mitt under en film och ibland när jag inte ens satt vi datorn, tankade nya drivisar till grafik kortet och då försvann det men kom tillbaka efter ett tag.

Igår tankade jag nya moderkorts drivers, kan det ha att göra med varför skärmen inte "startar"?

Och hur i guds namn ska jag lösa detta? Kan ju inte gå in i bios felsäkert läge och backa upp till tidigare drivrutiner eftersom jag inte ser något.

Har även testat att endast använda den vita (digitala) kabeln för sig och den blå (analoga) för sig och båda samtidigt utan framgång.

Nu blev inlägget ganska långt, men jag hoppas att någon vet hur jag ska lösa detta.

Ber om ursäkt för min grammatik och stavning, är helt slut efter en lång dag som innehöll barnpassning, skola och gym.

Simma lugnt! Tack på förhand...

/ a
Citera
2009-02-19, 23:29
Medlem
edit. Testade koppla in skärmen i min bärbara dator och starta om den, skärmen funkade, fick Windows loading screen eller vad man ska kalla den, sen började den med samma visa, växlade mellan digital och analog, vad kan det vara för fel?
Citera
2009-02-20, 01:19
Medlem
Det är inte så att du har två skärmar. T ex data-skärmen och en tv inkopplad i din dator?
Annars kan det MYCKET väl vara så att skärmen faktist har pajat och att du behöver en ny. Prova att koppla in en annan skärm mer än din bärbara dator och se hur det går.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in