2009-02-19, 21:08
Medlem
EA45s avatar
Hallå!

Jag behöver AKUThjälp med mitt XP. Jag har nyligen formaterat datorn, men plötsligt så börjar den betee sig helt konstigt. Efter några timmar vid datorn kan den helt plötsligt balla ur. Den vägrar t ex spara configurationer jag gör (typ ändra startsita på iexplorer), och jag kan inte starta vissa program (Steam). När jag försöker öppna steam så kraschar det, och detta felmeddelande dyker upp:

Steam.exe (main exception): Failed to create key HKEY_CURRENT_USER\Software\Valve\Steam\Steam.exe

Jag antog att mina nycklar var pajjade, så jag testade registry fix för att fixa det, men ingen skillnad blev det. Testade också köra windows update, men nej, ingen skillnad. Jag har virusskannat datorn också men den hittar inget speciellt. Jag vet dock att jag har haft lite virus, men dom har jag tagit bort, speciellt Virtumundo viruset. Men vad vet jag, något virus kanske har möblerat om lite och förstört mitt XP? Orkar verkligen inte formatera igen... Nu när man precis fått allt att funka.

Någon datorkunnig här på Flashback som har någon ANING om vad det här felet beror på? Eller åtminstone har något liknande fel? Är sjukt tacksam för svar!
Citera
2009-02-19, 23:16
Medlem
EA45s avatar
-

Snälla behöver verkligen hjälp! Förlåt för dubbelpost, men jag hittar verkligen ingen lösning på detta. Har googlat runt som ett as!
Citera
2009-02-19, 23:19
har du testat ominstallera steam? vet att jag haft samma prob men löst det på det sättet.
Citera
2009-02-19, 23:22
Medlem
EA45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
har du testat ominstallera steam? vet att jag haft samma prob men löst det på det sättet.

Nej, har inte testat det, för att detta påverkar inte bara steam, det påverkar allt i hela systemet. Om jag t ex vill att wav filer ska öppnas med winamp så görs inga ändringar om jag trycker på "ok". Det viktigaste är dock då jag försöker öppna vissa viktiga program, t ex Valve Hammer Editor. Varje gång jag öppnar det så står det att jag måste konfigurera om det, och när jag gör det, startar om programmet, så står det att jag måste konfigurera det.

Det verkar som att inga konfigurationer vill sparas.
Citera
2009-02-20, 01:39
Medlem
Flashen1961s avatar
Låter som du ändå har problem med virus som har ändrat rättigheterna i registret. Börja med att ladda ner HiJackThis och när du kört det programmet så laddar du upp loggfilen till http://www.hijackthis.de/ så får du sen kolla vad som sägs där om ev misstänkta aktiviteter i din dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in