2009-02-19, 17:26
Medlem
Jag ber om ursäkt för jag redan har frågat efter detta i en annan tråd.

Jag har lovat att hjälpa min svärmor med hennes laptop med Vista i.

Hennes dator "hängde" sig för ett halv år sen. Av någon anledning fick hon för sig att göra en "total-reparation" efter detta. Hon gjorde fel och ett till konto skapades. Datorn har fungerat felfritt iaf fram tills idag.

Det finns bara ett konto att logga in med. När man fyllt i rätt lösenord och trycker på logga in så kommer ett felmeddelande upp som säger "Tjänsten Group Policy Client misslyckades med inloggningen. Åtkomst nekad" sen kommer man inte längre.

Google:ade lite på detta och hittade ett forum där det stod att man skulle starta datorn i felsäkert läge utan nätverk och sedan gå in och tabort lösenordet. I mitt fall tänkte jag istället gå in den här vägen och bränna ut alla bilder som hon vill spara och sedan ominstallera Vista.

Jag startar datorn i felsäkert läge utan nätverket. Loggar in och texten "Välkommen" kommer upp. Jaaaa det fungerar, tänker man. Efter det loggar datorn ut. Helt enkelt så kommer man inte in i datorn.

Har testat alla möjliga olika sett man kan starta datorn med. Samt reparerat from olika datum. Inget hjälper. Finns ingen support från Microsoft om detta.

Nej, det är ingen piratkopia och troligtvist inget virus heller.

Tacksam för all hjälp, då det är många personligt värdefulla bilder för min svärmor i denna dator. Jag måste kunna logga in på något sett?
Citera
2010-03-20, 00:52
Medlem
amitabhas avatar
Hej.

Samma problem drabbade mig idag, kan inte komma in alls i datan utan får bara samma meddelande att tjänsten group service misslyckades

Fins det ngn där ute som lyckats lösa detta?

MYCKET TACKSAM FÖR SVAR.
Citera
2010-03-20, 03:22
Medlem
X_surfers avatar
Från och med Windows Vista så går det att köra en systemåterställning antingen från hårddisken eller från windows-skivan, har man inte windowsskivan kan man dra ner Windows RE (detta funkar endast för att reparera ett system med)

http://neosmart.net/blog/2008/window...disc-download/
Citera
2010-03-20, 05:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows Support

//Mod
Citera
2010-06-01, 16:33
Medlem
Spinnakers avatar
Hej. Har också fått problem med Group Policy client. För mig är det inga problem att logga in, men när jag väl kommit in så kommer ett meddelande upp där det står: "Det gick inte att ansluta till tjänsten Group policy client. Problemet hindrar begränsade användare från att logga in till systemet".

Allting fungerar som vanligt, alla program osv. Dock har allt gått tillbaks till stenåldern. Min startmeny är gammal, min bakgrund har försvunnit och det går inte ändra tillbaka och alla mina ikoner på skrivbordet har försvunnit förrutom papperskorgen.

Sen poppar det upp en ruta där det står: "Värdeprocess för windows-tjänster slutade fungera och avslutades". Är inte så high på datorer när det kommer till dessa bitar.

Hjälp uppskattas!

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in