2009-02-19, 15:39
Medlem
Superfoxs avatar
Är inne på att beställa några kondensatorer från en kille i hong kong via airmail? hur får jag grejerna, på postens service ställe? Vad ska jag tänka på

.Tack vid svar.
2009-02-19, 16:07
Medlem
Harmynts avatar
Då det är smått så får du de nog i brevlådan
2009-02-19, 16:11
Medlem
Ett par kondingar är små nog för att hamna i brevlådan.
2009-02-19, 18:17
Medlem
RaZoR1394s avatar
Tänk på kvalitéten bara. Det mesta jag köper från Hong Kong på Ebay brukar hålla undermålig kvalité. Annat är det när jag beställer från USA. Vissa prylar som batterier brukar hålla låg kvalité och det finns en hel del rapporter att de exploderat.

Jag brukar få alla småprylar i brevlådan och de större får jag hämta på servicestället.
2009-02-19, 18:22
Medlem
Tycker ändå du kan lägga en dollar och få det skickat som rekommenderat. Då vet du säkert att det kommer fram.

Överlag så har jag bara goda erfarenheter med saker ifrån Hong Kong, och från eBay för den delen. Småsaker till kameran, plastskal till mobilerna, osv. Som någon sa, så håller dessvärre kvalitén än aning sämre nivå än svenska affärer. Men om man slår ut det på priset, så är Hong Kong helt klart värt det.
2009-02-19, 20:23
Medlem
Superfoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Tycker ändå du kan lägga en dollar och få det skickat som rekommenderat. Då vet du säkert att det kommer fram.

Överlag så har jag bara goda erfarenheter med saker ifrån Hong Kong, och från eBay för den delen. Småsaker till kameran, plastskal till mobilerna, osv. Som någon sa, så håller dessvärre kvalitén än aning sämre nivå än svenska affärer. Men om man slår ut det på priset, så är Hong Kong helt klart värt det.

Vad roligt att ni svarade. lite skumt att bara frakten ligger på 5 dollar, när bestäms det att moms ska tillkomma?
2009-02-19, 21:40
Medlem
SLOBs avatar
Finns en bra tråd här:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=703198

Tråd låst.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem