2009-02-19, 15:30
Medlem
Cancertids avatar
Har åkt på satans förkylning, vilket inte händer ofta.
Hostar så jag spyr upp slem, och det är ju givetvis lite jobbigt.

Tänkte höra om lite hemmatips. Jag har Nipaxon (för rethosta) och Alcetylcystein (slemlösande brustablett), men det biter inte riktigt.
Har även en massa sprit, tyvärr ingen whisky. Tror iofs inte det hjälper.
Ska man undvika att röka, måhända? Tror iofs inte att det påverkar min förkylningshosta direkt.

Ni som vet, upplys mig!
Citera
2009-02-19, 15:43
Medlem
Sweeper80s avatar
Varmt vatten och honiiiiing

Fan, jag skulle inte ha hjälpt dig din förpestare!
Citera
2009-02-19, 15:50
Medlem
surfacings avatar
Brännvin!

Haha nej men, ge fan i att röka till och börja med. Försökt hosta upp slemmet istället för att svälja tillbaka det. Och fråga på ditt apotek vad dom har att erbjuda.

Passa så du inte får lunginflammation för det är inte kul .
Citera
2009-02-19, 16:45
Medlem
Cotillions avatar
Hade samma skit för några år sen.
Efter x antal besök på sjukan fick jag en hostmedecin med morfin i men det hjälpte f*n inte heller.
För mig gick det över efter ett tag.
Citera
2009-02-19, 17:42
Medlem
Cancertids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Brännvin!

Haha nej men, ge fan i att röka till och börja med. Försökt hosta upp slemmet istället för att svälja tillbaka det. Och fråga på ditt apotek vad dom har att erbjuda.

Passa så du inte får lunginflammation för det är inte kul .

Givetvis spottar jag ut äckelslemmet när det dyker upp. Inte så mysigt att svälja ner. Jo, ska ta det lite lugnt med rökningen, det är inte så dumt med en prilla heller.

Lunginflammation vill jag inte ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
Hade samma skit för några år sen.
Efter x antal besök på sjukan fick jag en hostmedecin med morfin i men det hjälpte f*n inte heller.
För mig gick det över efter ett tag.

Har haft dylikt förut också, och efter mycket prepp med olika hostmediciner, te, whisky och varma kläder så försvann det.
Men var rädd ett tag att jag skulle hosta sönder mina revben, och den graden utav hosta vill jag inte komma upp i igen.
Citera
2009-02-19, 18:14
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancertid
Givetvis spottar jag ut äckelslemmet när det dyker upp. Inte så mysigt att svälja ner. Jo, ska ta det lite lugnt med rökningen, det är inte så dumt med en prilla heller.

Lunginflammation vill jag inte ha. .

Ush lider med dig, fick såhär ofta förut. Om du grinar ut om "lunginflammation" på vårdcentralen kanske du lurar till dig lite penicillin , så blir du av med det extra skitsnabbt.
Citera
2009-02-19, 18:18
Medlem
Cancertids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Ush lider med dig, fick såhär ofta förut. Om du grinar ut om "lunginflammation" på vårdcentralen kanske du lurar till dig lite penicillin , så blir du av med det extra skitsnabbt.

Kämpar på över helgen, får väl ringa akut i värsta fall.
Skulle säkerligen behöva genomgå en undersökning utav lungorna hursomhelst, och helst få någon pik om att det vore läge att sluta röka så jag äntligen kan ge fan i skiten.

Det är inte kol, det är inte kol, det är inte kol. *fosterställning*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in