• 3
  • 4
2009-02-23, 21:22
Medlem
CurryCurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
jag vet, jag skämtade bara när jag sa att vi är slavar för samhället

Ok, då vet jag att det är dags att sluta mata ditt trollande alltså. Välkommen till min ignore list. Skulle ta det i ett PM om det inte var för att det ändå känns lite angeläget för flera att uppmärksamma...
Citera
2009-02-23, 23:46
Medlem
adequates avatar
Citat:
jag vet, jag skämtade bara när jag sa att vi är slavar för samhället

Jag misstänkte det nästan, det har luktat troll om dig ett tag.

Till övriga ställer jag frågan: Finnes intresse för att behålla tråden öppen efter detta klargörande från TS, eller är en låsning angelägen?
Citera
2009-02-23, 23:57
Bannlyst
egentligen skämtade jag inte. jag bara insåg nu hur dumt det låter så jag tänkte att det är bäst att ni tror att jag bara skämtade.
Citera
2009-02-24, 00:42
Medlem
wellermans avatar
Citat:
egentligen skämtade jag inte. jag bara insåg nu hur dumt det låter så jag tänkte att det är bäst att ni tror att jag bara skämtade.

Du behöver inte säga att du skämtar. Det är okej att ändra sig.
Citera
2009-02-24, 02:37
Medlem
dennihsus avatar
Människor i dagens sammhälle är så hjärntvättade från första början att dom inte äns märker att dom är slavar för sammhället.

(jag funderar på att bosätta mig i djungeln och leva på det som finns där)
Citera
2009-02-24, 12:34
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezeriil
Bra resonemang det där. Det är ungefär som att säga till de svarta som slavade på 1800-talet. "slavar du inte åt mig skjuter jag skallen av dig".

Även han hade fri vilja eller? Jag menar ingen tvingade honom... han kunde ju dö istället?
Det är skillnad på våldstvång och "verklighetens tvång". Att undvika det första är ett filosofiskt problem och något man ska försöka lösa. Att försöka lösa det andra tyder snarare på ett psykologiskt problem...
Citera
2009-02-24, 15:58
Medlem
Skäggbiffens avatar
Fri vilja i en deterministisk värld... ah en dröm.

Du kommer alltid vara en slav oavsett om du slavar för 20 000 i månaden eller behöver dra runt och plocka kottar, du är en slav under din existens och det är ingenting du kan göra åt saken.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in