Citat:
Ursprungligen postat av Distanssamtal
Ja, vad kan vara felet? Närhelst jag startar ett spel eller tittar på en film på t.ex Youtube så slocknar skärmen efter några minuter (ibland sekunder), datorn fungerar som den ska och jag kan höra ljudet rulla på som det ska! (hårdisk lampan blinkar normalt etc) men skärmen vägrar gå igång igen oavsett vad jag försöker med!
Datorn jag använder är en Lenovo Laptop med Windows XP Professional, grafikortet är en ATI FireGL5200(2GB ram).
Har någon några bra råd? Allt uppskattas.
har exakt samma problem, att spela spel det kan jag glömma dels för att datorn börjar bli gammal, men tror faktiskt att grafikkortet är utslitet är ett ATI9800 pro, har haft liknande problem med andra windows system men inte som nu med senaste xp pro sp3.
det där med youtube som du beskriver, exakt så har jag med
beror säkert på flera saker, en sak är frekvensomfånget på skärmen och mellan grafikkortets drivrutiner, jag har fått lite ordning på det genom att installera den äldsta drivrutinen jag kunde hitta från 2005 och det fungerar faktiskt bättre, nu ställer skärmen om sig tillbaka på nåt sätt så när det blir svart på skärmen så kommer bilden nu tillbaka.