2003-09-19, 17:01
Medlem
colds avatar
Om någon stötte in en kniv i kungens rumpa och kungen coolade..Skulle det det vara värre än ett ministermord??????
Citera
2003-09-19, 17:05
Medlem
Porsennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold
Om någon stötte in en kniv i kungens rumpa och kungen coolade..Skulle det det vara värre än ett ministermord??????

Vad tror du??? Kungen är en nyckelsymbol för det samhälle vi lever i, folk skulle nog sörja "knugen". Trots att mannen är hatad av många, så skulle nog folk inte finna ett attentat särskilt trevligt.
Citera
2003-09-19, 17:06
Medlem
kungen sitter påp sin röv o bor i sitt slott o kör sin ferrari o gör inga beslut angående sverige så vad har han att tillföra dom bestluten göran persson o riksdagen tar förutom stt han e kung o har 2 snygga men påklädda döttrar.
Citera
2003-09-19, 17:07
Medlem
Porsennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:RzA:.
kungen sitter påp sin röv o bor i sitt slott o kör sin ferrari o gör inga beslut angående sverige så vad har han att tillföra dom bestluten göran persson o riksdagen tar förutom stt han e kung o har 2 snygga men påklädda döttrar.

Ja, Kungen har inte ett smack att säga till om, däremot har han ett jäkligt starkt symbolvärde.
Citera
2003-09-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Ja, Kungen har inte ett smack att säga till om, däremot har han ett jäkligt starkt symbolvärde.

tycker inte jag iaf. han lever ju bara på oss o gör ingeting o om jag ska va ärlig så hade inte jag sörjt om han hade dött, visst jag hade kanske kollat lite på tv ang hans död men det gjorde jag oxå med anna lindh men jag sörjde inte o kommer nog inte heller göra det för kungen
Citera
2003-09-19, 17:22
Bannlyst
teoretiskt

Rent teoretiskt så straffas det hårdare då det är majestätsbrott, man får nog troligen livstid.
Citera
2003-09-19, 17:36
Medlem
crippas avatar
Majestätsbrott - är inte det avskaffat? Vad säger Laura?
Citera
2003-09-19, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crippa
Vad säger Laura?

För närvarande ingenting, trevligt nog.

// Roger P.
Citera
2003-09-19, 18:11
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
När jag var liten så brukade jag fantisera om att kungen dog/blev mördad.
Jag funderade mycket över hur mycket ståhej det skulle bli kring den händelsen.
Typ i massmedia, om alla skulle gå i svarta kläder och gråta och så.
Kommer ihåg att jag tillochmed var lite osäker på om han skulle begravas med levande tjänstefolk eller inte
Kungen var ju vid den åldern jag var i världens mest kända och mäktigaste människa...(var väl i sex-sjuårsåldern har jag för mig.)
Nu på senaste tiden har jag tagit upp de tankarna, men fokuserar nu på
kronprinsessan.
Undrar hur lång tid efter hennes död hon skulle helgonförklaras?
Gissar på en vecka ungefär...
Citera
2003-09-19, 18:12
Medlem
Bombad Bimbos avatar
Jag tror nog trots allt att betydligt fler svenskar har ett emotionellt laddat förhållande till kungen och kungahuset än till Anna Lindh.

Men några älgar kanske blir glada.
Citera
2003-09-19, 18:15
Medlem
Meazurys avatar
Vore det inte bättre om kungen fick makt?

Det tycker jag. Avskaffa alla ministrar, regering & riksdag, och ge all makt åt kungen. Precis som förr i tiden.
Citera
2003-09-19, 18:23
Medlem
Killroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meazury
Vore det inte bättre om kungen fick makt?

Det tycker jag. Avskaffa alla ministrar, regering & riksdag, och ge all makt åt kungen. Precis som förr i tiden.

Makt - med den kungen vi för närvarande har?
Känns inte riktigt rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in