2003-09-19, 18:35
  #13
Medlem
Meazurys avatar
Han kanske har det i sig. Han är nog bara lite blyg tror jag.
Men om vi (folket) ger honom makten, och ger honom en gammal sabel och en flaska sprit, så kommer han nog igång.

Det första jag hade gjort om jag var kung är att ge tillbaka Skåne till Danmark.
På så sätt hade man inte behövt åka över bron för att handla billig sprit.
Citera
2003-09-19, 18:39
  #14
Medlem
Porsennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meazury
Han kanske har det i sig. Han är nog bara lite blyg tror jag.
Men om vi (folket) ger honom makten, och ger honom en gammal sabel och en flaska sprit, så kommer han nog igång.

Det första jag hade gjort om jag var kung är att ge tillbaka Skåne till Danmark.
På så sätt hade man inte behövt åka över bron för att handla billig sprit.

Varför kommer alltid alkoholen med i bilden då man pratar om Kungen, dricker han mycket eller?
Citera
2003-09-19, 18:57
  #15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Varför kommer alltid alkoholen med i bilden då man pratar om Kungen, dricker han mycket eller?
Han skall trots sitt färglösa yttre vara en riktig festprisse. Min farsa har träffat honom i lumpen fö. Och majestätsbrott gäller fortfarande.
Citera
2003-09-19, 19:07
  #16
Medlem
Bombad Bimbos avatar
Blev tårtpojken åtalad för majestätsbrott?
Citera
2003-09-19, 20:25
  #17
Bannlyst
Fick mycket milt straff i alla fall. En roqueklubba mellan ögonen hade varit lämpligare.
Citera
2003-09-19, 20:54
  #18
Medlem
crippas avatar
Njaae alltså. Om man nu ska ha en kung (vilket jag inte tycker) så borde han väl se ut som en kung. Med hermelinmantel och krona och hela skiten. Eller?
Citera
2003-09-19, 21:21
  #19
Medlem
Porsennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippa
Njaae alltså. Om man nu ska ha en kung (vilket jag inte tycker) så borde han väl se ut som en kung. Med hermelinmantel och krona och hela skiten. Eller?

Likaså skall kungens födelsdag firas rejält med pompa och ståt, bort med hembygdsföreningarna och liknande. Firandet skall vara som en "kröning" av en Påve, Nordkoreansk ledare eller en Romersk kejsare.... Kul och se skiten.
Citera
2003-09-19, 21:33
  #20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crippa
Njaae alltså. Om man nu ska ha en kung (vilket jag inte tycker) så borde han väl se ut som en kung. Med hermelinmantel och krona och hela skiten. Eller?
Sossarna avskaffade det 1975 eller däromkring. Karl XII=min idol. Fast han var ju inte så prydlig men dock en mäktig och krigisk kung.
Citera
2003-09-19, 21:37
  #21
Medlem
Porsennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuxvomica
Sossarna avskaffade det 1975 eller däromkring. Karl XII=min idol. Fast han var ju inte så prydlig men dock en mäktig och krigisk kung.

Karl XII var unik på sitt sätt, men jag hade hellre tagit en sup med Gustaf II Adolf. Karl XII drack ju inte, så där sprack den möjligheten.
Men det här med XII absolutism kanske bara är Luthersk propaganda?
Citera
2003-09-19, 22:18
  #22
Medlem
hubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Varför kommer alltid alkoholen med i bilden då man pratar om Kungen, dricker han mycket eller?


han dricker väll som allt annat filk men dock lite dyrare saker... själv så får man aceptera att ja bara har några 15 kr öl.... de där me tårtgrabben.. var de int så att kungen strunta i de... ja har för mej att de int vart nåå straff .... rätta mej om ja har fel...


/// hubbe
Citera
2003-09-19, 22:28
  #23
Medlem
Porsennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbe
han dricker väll som allt annat filk men dock lite dyrare saker... själv så får man aceptera att ja bara har några 15 kr öl.... de där me tårtgrabben.. var de int så att kungen strunta i de... ja har för mej att de int vart nåå straff .... rätta mej om ja har fel...


/// hubbe

Inledningsvis ansåg hovet att det var "ädlare att förlåta", men åklagaren drog det vidare. I december 2001 dömdes "gärningsmännen" till höga dagsböter för ofredande och högmålsbrott.
Citera
2003-09-19, 23:45
  #24
Medlem
Ingen större risk att den som dräper kungen kommer få se utsidan av ett fängelse i livet.....dom kastar nog bort nyckeln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in