Citat:
Ursprungligen postat av nuxvomica
Sossarna avskaffade det 1975 eller däromkring. Karl XII=min idol. Fast han var ju inte så prydlig men dock en mäktig och krigisk kung.

Karl XII var unik på sitt sätt, men jag hade hellre tagit en sup med Gustaf II Adolf. Karl XII drack ju inte, så där sprack den möjligheten.
Men det här med XII absolutism kanske bara är Luthersk propaganda?