• 2
  • 3
2003-09-29, 21:28
Medlem
Knepig mat

Lite av vad jag har provat:

Withetail
Elk
Oryx
Häst
Bläckfisk (åttaarmad)
Bläckfisk (Kalamare)
Svärdfisk
Myror
Någon form av larv (vet ej vad, den lever i Mexico)
Val
Olika former av sjögräs
Åsna

Det känns som om jag ligger i lä jämför med vad andra här har ätit. Jag får utöka testerna nästa resa. Knepet är bara att få reda på vad man har ätit efteråt, helst utan att spy igen. Vissa maträtter har folk vägrat tala om vad det är.
Citera
2003-09-29, 22:00
Medlem
Farbror Buskes avatar
Myror (som liten), smakade väldigt surt
Känguru - gott!

Höll på att glömma tallbarrste och kokt skägglav i lumpen, det förra var ok, det senare var det inte...
Citera
2003-09-29, 22:25
Medlem
kezoos avatar
Klassas inte Älgtunga som exotisk mat?
Citera
2003-09-29, 22:51
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cartman
Låter ju riktigt gott. Är barnsligt förtjust i pölsa (kan dock variera väldigt mycket beroende på fabrikat). Vet du nåt ställe i Stockholm där haggis serveras?
Ingen aning..... Hittade dock ett recept!!

http://www.smart.net/~tak/haggis.html
Citera
2003-09-30, 01:54
Medlem
TheStorytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cartman
Låter ju riktigt gott. Är barnsligt förtjust i pölsa (kan dock variera väldigt mycket beroende på fabrikat). Vet du nåt ställe i Stockholm där haggis serveras?

Måste bara nämna, att på midsommaraftonen 2001 var jag, min bror, min dåvarande flickvän och en kompis i Skottland. Vi befann oss på ett mycket litet, märkligt hotell/pensionat på Isle of Skye (en ö där hälften av befolkningen fortfarande har gaeliska som modersmål), och sillen och nubben var utbytt mot... ja just det; haggis och maltwhisky.
Citera
2003-10-01, 01:54
Medlem
StigAllans avatar
Älgmule är en höjdare.
Mina hundar (döda numera) blev helt vilda när dom fick möjligheten att smaka färsk mule.
När dom tyckte om något så fruktansvärt mycket, så måste väl det vara smakligt.
Brukade ta och skära mulbitarna i lagoma godisbitar för att använda dom vid belöningsdetaljen.
Tog och provsmakade, det var inte så flottigt och segt som man kan tro.
Ätbart när man skurit bort mulskinnet med behåring.
Citera
2003-10-02, 15:31
Medlem
Kanske inte så konstiga saker,men ändå..

Thailändska fiskbullar - Höll på att spy rätt ut!Vet inte vad det var för slags fisk,men fiskbullen växte i munnen och jag fick skölja ner skiten med en rejäl klunk Singha.

Sen är det väl bara bläckfisk - Gummiaktigt och smaklöst.
Citera
2003-10-03, 18:54
Medlem
svenskens avatar
exotiskt vet ja inte men sniglar åt jag iaf i paris för ett par år sen...riktigt gott...sen måste ja säga att rökt älghjärta är en riktig höjdare
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in