2009-02-18, 19:22
Medlem
Fick denna skivan när jag köpte datorn för ett tag sedan.

Är det denna skivan jag ska använda om jag vill formatera om datorn? Vill alltså bli av med allting och installera om Windows. Hur gör jag isf? När jag startar om datorn med skivan i så händer ingenting..
Citera
2009-02-18, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinnis
Fick denna skivan när jag köpte datorn för ett tag sedan.

Är det denna skivan jag ska använda om jag vill formatera om datorn? Vill alltså bli av med allting och installera om Windows. Hur gör jag isf? När jag startar om datorn med skivan i så händer ingenting..

Hur kan man göra det manuellt? Avinstallera och installera windows alltså..
Citera
2009-02-18, 19:48
Medlem
DaBarkiss avatar
tjena. om du inte har fifflat något med partitionerna så ska du kunna trycka alt + f10 i början precis när du startat datorn, när de står acer. om detta inte funkar så testa starta upp med skivan och se vad den gör
Citera
2009-02-18, 20:18
Medlem
DaBarkiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinnis
När jag startar om datorn med skivan i så händer ingenting..

jo. hade samma problem med min. om man tar bort recovery partitionen så startar inte skivorna. Klagade på dom ordentligt mycke pga detta.
man ska kunna rensa ut hela datorn och radera hårddisken, tillochmed byta hårddisk och de ska fortfarande fungera. Tyvärr så är acer datorer något som jag inte rekommenderar till någon faktiskt. Dålig support och dålig programvara. Om alt + f10 inte fungerar för dig eller om du inte kan få tillbaka den raderade (vet ej om den är raderad dock) partitionen så måste du skaffa dig en vista skiva och köra om hela datorn genom den.
Citera
2009-02-18, 20:33
Medlem
HälsingeBockens avatar
Starta programmet "Acer eRecovery Management"
Längst ned finns knappen "Ominstallera"
När du klickar på den får du välja bland följande alternativ:
  1. Återställ systemet till fabriksstandard (recovery partitionen används)
  2. Återställ systemet från användarens backup
  3. Återställ system från CD/DVD
  4. Ominstallera applikationer/styrrutiner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in