2003-09-19, 10:37
Medlem
Gåtans avatar
Hej!
Jag har en dator som jag inte får att fungera korrekt! Det är en compaq 1700mghz med 256ddr ram osv.. Om jag instalerar windows XP så fungarer den fint förutom att den inte hittar ljudkortet och nätvärks kortet. Tyvär så hittar jag inget modelnamn på den..
Så vad ska jag göra! Compaq brukar ju ha sånna där quikrestore skivor -men nån sån hittar jag inte.. och jag börjar bli lite irriterad på den.

Skulle bli jävligt glad för lite tips!

Mvh: Gåtan
Citera
2003-09-19, 10:39
Medlem
moles avatar
E det inbyggda grejor?
Asso nät- o ljudkort?
Citera
2003-09-19, 11:54
Medlem
Gåtans avatar
Hej!
Jo ljudkortet är garanterat inbyggt hur det är med nätverkskortet vet jag inte..
-har inte hittat min skruvmejsel så att jag kan kolla.
Men jag va precis inne på nån compaq sida där man kan ladda ner drivrutiner men det står inget modelnamn på min dator förutom att det står EVO. Så jag gick in på EVO länken (o där fanns några stycken valmöjligheter) tilslut så laddede jag ner några drivrutiner.. jävla compaq skit.. Jag har ingen brännare hemma så jag får vänta på att nån dyker upp med en.

Ja ja.. det ska nog lösa sig men om det är nån som har några tips (eller vet vad min dator kan ha för model nummer..) så får ni gärna hjälpa mig.

Hälsningar gåtan
Citera
2003-09-19, 12:59
Medlem
xatrixs avatar
Det brukar stå på klisterlappen Compaq satt på datorhöljet vilken modell på datorn det är.
Citera
2003-09-19, 13:45
Medlem
Azoracs avatar
Compaq är ju ett underligt märke.. men men
Citera
2003-09-20, 11:51
Medlem
Gåtans avatar
hmm...
Nej tyvär så har jag inte funnit nått klistermärke...där det står!

ja ja
Citera
2003-09-20, 13:22
Medlem
MeatAbstracts avatar
gå dit och ladda ner Fresh Diagnose.
Under
DEVICES hittar du ditt grafikkort.
Under
NETWORK & INTERNET hittar du ditt nätverkskort.
Citera
2003-09-21, 11:38
Medlem
Gåtans avatar
Tack

OK!
Tack fö hjälpen.. får se om jag kan fixa det på den sistnämnda sättet, problemet är ju att jag inte riktigt vet vad det är för grejer..

Ha det så bra o tack för hjälpen!
Citera
2003-09-22, 17:24
Medlem
Starclub Psychos avatar
99% säker på att EVO har ett 'Intel Pro 100 VM' NIC.
Ladda ner 'Intels 100 Pro' generella drivis, välj 'Intel PRO/100 VM Network Connection' som NIC under installationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in