2009-02-18, 05:09
Medlem
gobbegroggs avatar
sry, kanske lite lång rubrik, men lets go!

kör historien från början; jag har omformaterat min dator, startat upp och instalerat drivisar till moderkortet osv.. drog ner drivrutiner till mitt grafikkort (Nvidia geforce 8800GTS) och startade om datorn, då började lampan på skärmen blinka och jag fick gå in i felsäkert läge och plocka bort drivrutinerna och testade med den versionen som kom innan de nyaste, samma sak. fick avinstalera igen.. sen gick jag in på enhetshanteraren och kollar, ser då att det bara står "Standard VGA Graphics Adapter" och inte alls geforce eller vad det nu brukar stå..

nu förstår jag att jag på något sätt måste aktivera mitt grafikkort (?!) vilket jag inte gjort tidigare när jag omformaterat. denna gången verkar jag tydligen vara tvungen.. eller?

så nu undrar jag, hur går jag tillväga?

Tack på förhand
Citera
2009-02-18, 05:37
Medlem
vad har du för os?
Citera
2009-02-18, 07:51
Medlem
Antingen är det fel drivrutin eller så går något snett i installationen. Exakt vilken drivrutin testade du med?
Citera
2009-02-18, 08:12
Medlem
micaeles avatar
Prova olika versioner av nVidias drivrutiner, det brukar gå att hitta lite olika samlingar på deras hemsida.
Citera
2009-02-18, 09:12
Medlem
D4GGes avatar
problemet ligger iaf i att du inte lyckats instalera drivisarna försök få igång dem och du har löst problemet.
Citera
2009-02-18, 12:52
Medlem
Alfaslangs avatar
Jag har också stött på samma bekymmer med Geforce-kort (iofs 9800) och drivrutiner från 18x.xx-serien. Prova sista drivrutinen i 17x.xx-serien istället, det löste problemet för mig.
Citera
2009-02-18, 15:25
Medlem
gobbegroggs avatar
Hej alla! jo fan, nu är saken löst. en polare var här förut och knappa och greja, han sa att det var någon fil jag var tvungen att tanka ner från Intels sida.

ah, jag har tangentbordet i röven och fattar inte riktigt vad han snackade om. men nu sitter jag iaf med senaste drivisarna!

all makt åt tengil, lev väl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in