2009-02-18, 00:51
Medlem
zepofans avatar
Köpte en förpackning med tre gräs och använde ett. De andra två blev liggande och torkade. Kan man använda torkat citrongräs i en gryta t ex? Går det annars att frysa med bra resultat? Lite synd att behöva kasta två tredjedelar av det man köpt, det går ju oftast inte åt så mycket, och där jag bor så kan jag inte köpa styckevis.
Citera
2009-02-18, 07:52
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Köpte en förpackning med tre gräs och använde ett. De andra två blev liggande och torkade. Kan man använda torkat citrongräs i en gryta t ex? Går det annars att frysa med bra resultat? Lite synd att behöva kasta två tredjedelar av det man köpt, det går ju oftast inte åt så mycket, och där jag bor så kan jag inte köpa styckevis.
Om de har torkat så kan du ju försöka att blötlägga dem. Hackat gräs går att frysa.

~Paul~
Citera
2009-02-18, 10:16
Medlem
erlgs avatar
Torkat lemongrass är ungefär lika bra som sågspån. Däremot går det utmärkt att frysa hel, färskt lemongrass utan smakförlust.
Citera
2009-02-18, 16:57
Medlem
mongrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erlg
Torkat lemongrass är ungefär lika bra som sågspån. Däremot går det utmärkt att frysa hel, färskt lemongrass utan smakförlust.
Detta kan jag bekräfta. Har ett helt knippe i frysen, smakar lika mycket som när det var nyinköpt.
Citera
2009-02-19, 18:21
Medlem
Sveapådekens avatar
Torkat citrongräs funkar för mig. Det går att köpa fruset typ nedmalt i asiatbutiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in