2009-02-17, 20:31
Medlem
Baskis avatar
Tjena!

Jag köpte en extern hårddisk i julhelgen, som för övrigt funkar svinbra.
Men grejen är den att jag kan inte starta datorn med externa hårddisken inkopplad, och jag befarar att datorn botar från den externa direkt och inte från den interna som windows är installerat ifrån.
Jag har prövat ändra i prioritetsordningen i BIOS, så att den ska börja söka efter vad den nu söker efter på interna, men mitt problem kvarstår konstigt nog.

Funderar helt ärligt att bara blåsa en strömbrytare vid på hårddiskens usbsladd. Nån som vet om det skulle funka, by the way?
Citera
2009-02-17, 22:23
Medlem
Flashen1961s avatar
Prova med att stänga av stöd för "Legacy support" under USB i BIOS så kanske det löser sig?

Ändra även så den bara får boota ifrån HD!

Ang strömbrytare så funkar det om den tar ström ifrån USB 5V men har du en extern eliminator till den så funkar det inte.
Senast redigerad av Flashen1961 2009-02-17 kl. 22:26.
Citera
2009-02-18, 17:54
Medlem
Baskis avatar
Okej, tack för tipset, det ska jag pröva

Men bara för nyfikenhetens skull, du tror inte det skulle fungera att låta hårddisken vara på hela tiden, också trycker man bara på strömbrytaren då man vill använda hårddisken. För den är en extern eliminator på hdd.
Citera
2009-02-18, 18:53
Medlem
Flashen1961s avatar
Det borde funka som du tänker göra för jag har själv en extern hd som jag alltid stänger av när jag stängt av datorn och sätter på den efter att Windows startat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in