Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-02-18, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Yep, som jag skrev i mitt första inlägg TBC och AIDS=screena invandrare (speciellt från svarta afrika) noggrannare. Smittad=omedelbar utvisning på livstid.

Det skulle ses som enormt kränkande och rasistiskt tyvärr. Förutsätta att någon skulle vara mer benägen att ha aids pga deras bakgrund är Hitlerfasoner i PK-Sverige.
Citera
2009-02-18, 14:52
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manmother
På min skola (t.o.m 1993) fanns det inte en enda invandrare. Inte en enda bland 350 elever. Blev eventuellt någon åren därpå. Hur det är nu vet jag inte.

Min låg och mellanstadie-period var den finaste tiden i mitt liv.

Det måste vara rätt unikt för Sverige.
Själv slutade jag grundskolan -79 och redan då fanns det spännBlattar i klasserna.
Citera
2009-02-18, 15:00
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Min son gick i en helsvensk dagisklass 1987 i centrala Göteborg och då menar jag helsvensk.
De första diskussionerna om antibiotikaresistens fanns redan på 60-talet i USA och 70-talet i Sverige och har överhuvudtaget inte med invandringen att göra utan med läkemedelsbolagen

Men har diskussionerna om antibiotikaresistens öht förts ännu i de MENA-länder våra kulturberikare emanerar från? Knappast.

Varför påstås den ökade lopp- löss- kackerlacksförekomsten bero på att svensken reser mer idag än förr?

Nej du, det är så här att dit det kommer Blattar, dit kommer det också annan ohyra.
Citera
2009-02-18, 16:07
Medlem
Ännu en gäng bra orsaker till att emigrera från Sverige. Att "screena" invandrare anses väl som rasistiskt här.
Citera
2009-02-19, 14:54
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverfire
Ännu en gäng bra orsaker till att emigrera från Sverige. Att "screena" invandrare anses väl som rasistiskt här.

Inte fan är det väl rasistiskt att låta Blattarna precis som alla andra djur genomgå en veterinärbesiktning och en tid i karantän innan man utsätter vanligt folk för dem?
Citera
2009-02-19, 15:23
Medlem
A-Hs avatar
Det borde vara rätt självklart att man inte kan ta emot massa främmande organismer från andra sidan globen och tro att det inte får konsekvenser som allehanda sjukdomar och annat otrevligt. Man brukar sätta djur i karantän, varför kan man då inte sätt blattar i karantän skllnaden är ju bevisligen inte speciellt stor.
Citera
2009-02-19, 15:32
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Inte fan är det väl rasistiskt att låta Blattarna precis som alla andra djur genomgå en veterinärbesiktning och en tid i karantän innan man utsätter vanligt folk för dem?

Man kan som någon förslog "avlusa" dom genom att de får "duscha". Innan de får tillträde till Sverige får de lämna ifrån sig sia värde saker om de har några. Sedan ska dom "duscha".
Citera
2009-02-20, 18:24
Moderator
-Info-s avatar
I Rosengård (Herrgården) är lägenheterna tydligen fulla med kackerlackor:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33782&a=1451332&lid=puff_1451487&l pos=rubrik

136 lägenheter drabbade. Av kackerlackor och även andra skadedjur.

(togs även upp i Rapport idag)
Citera
2009-02-20, 18:52
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33782&a=1451332&lid=puff_1451487&l pos=rubrik

Undra på att det behövs en bo-skola i Rosengård.

Blattarna vet helt enkelt inte hur man sköter ett boende utan att där ansamlas ohyra och mögel precis som de hade det där hemma.
Citera
2009-02-20, 19:09
Medlem
A-Hs avatar
Citat:

Ja, det är nog lite si och så med hygienen bland orchfolk som dessa. Dom inte bara ser skitiga ut, dom är skitiga.
Citera
2009-02-20, 21:20
Medlem
Andremasks avatar
Citat:

Som det vinklades i Rapport så framstår det som att man tvingar in dem i fallfärdiga kåkar.

Jag har de senaste 10 åren bott i olika miljonprograms områden, och aldrig stött på vare sig mögel eller ohyra.
Första reaktionen när jag såg Rapport var att det var filmat utomlands, men så var ju inte fallet.
Citera
2009-02-20, 21:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Undra på att det behövs en bo-skola i Rosengård.

Trodde först du skämtade, med boskola, men tusan, det är helt sant:

"Tanken är nu att stadsdelens förvaltning ska skapa en boskola i Rosengård, där nyanlända flyktingar ska lära sig hur man lever i en lägenhet i Sverige.
– Boskolan kommer att gynna hela området, inte bara medlemmarna i kulturföreningen, förklarade Ilmar Reepalu.
"

Källa

Ha ha... Behövs det en skola för att veta hur man bor i en lägenhet? Ja, tydligen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in