Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
17-08-26, 15:22
Medlem
Dyngbaggen är ursvensk, dock inte i bostadshus.
Citera
17-08-26, 15:26
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovtutan
Till TS: Vad annars skulle orsaken vara? Importerar muslimerna ägg som tillhör köttätande flugor?

Såklart är det inte invandrare utan svenskar såklart, det kan ju inte vara invandrare eller muslimer som får med sig dessa va? Idiot.

OnT: citat: De här köttätande flugorna kommer från varmare länder men sprids i och med att vi rör på oss mer och reser mer, samt klimatförändringar, säger Yngve Brodin.

Nån som känner till denna Yngve och varför han sprider felaktig fakta?
Citera
17-08-26, 15:28
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovtutan
Till TS: Vad annars skulle orsaken vara? Importerar muslimerna ägg som tillhör köttätande flugor?

Är väl ingen hemlighet att insekter blir "fripassagerare", händer ju många vanliga turister också. Så ju fler in i sverige desto fler insekter. Logik och sunt förnuft räcker långt
Citera
17-08-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
På sjuttiotalet och åttiotalet hade vi löss i skolorna ideligen. Luskam och lus-schampoo var och varannan månad.

Det är möjligt att du hade det i din skola. Resten av Sveriges skolor hade det inte.
Citera
17-08-26, 15:50
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Det är möjligt att du hade det i din skola. Resten av Sveriges skolor hade det inte.

Kan inte heller minnas utbrott av löss i skolan på min tid. Måste vara en snuskskola tjommen gått i såna fall. Löss hör ihop med dålig hygien.
Citera
17-08-26, 16:23
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
På sjuttiotalet och åttiotalet hade vi löss i skolorna ideligen. Luskam och lus-schampoo var och varannan månad.
Växte du upp i Botswana? Jag gick i svensk skola med svenskar samt några juggar/finnar/spaggar. Inga lusproblem. Men på 90-talet fick jag som förälder brev från skolan om lusproblem. Vad det nu kan kan bero på.
Citera
17-08-27, 18:22
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:

Skilj på huvudlöss och vägglöss. Vägglössen var helt utrotade i Sverige, men har kommit tillbaka med massinvandringen. Även kackerlackor sprider sig i folks hem - för första gången i vår historia.
Citera
17-08-27, 18:45
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Löss trivs bättre i rent hår än i smutsigt hår, så att det hör ihop med dålig hygien stämmer inte. Fast lössen kommer någonstans ifrån där det kan vara smutsigt. Min dotter fick löss för några år sedan. Dom får det i taxibilarna tror jag?
Jag minns några hade löss i min klass när jag var liten. Själv lusa jag av mig när dottern hade. - Ursh.. äckligt.
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Kan inte heller minnas utbrott av löss i skolan på min tid. Måste vara en snuskskola tjommen gått i såna fall. Löss hör ihop med dålig hygien.
Citera
17-08-27, 19:29
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Löss trivs bättre i rent hår än i smutsigt hår, så att det hör ihop med dålig hygien stämmer inte. Fast lössen kommer någonstans ifrån där det kan vara smutsigt. Min dotter fick löss för några år sedan. Dom får det i taxibilarna tror jag?
Jag minns några hade löss i min klass när jag var liten. Själv lusa jag av mig när dottern hade. - Ursh.. äckligt.

Vill gärna ha källa på dina påståenden. Vad jag fått lära mig trivs ohyra där det är skitigt. Men jag kanske inte lärde mig rätt?
Citera
17-08-27, 19:37
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Skilj på huvudlöss och vägglöss. Vägglössen var helt utrotade i Sverige, men har kommit tillbaka med massinvandringen. Även kackerlackor sprider sig i folks hem - för första gången i vår historia.

Källa?
Citera
17-08-27, 19:53
Medlem
Enligt aftonbladet så har våra charterresor till kanarieöarna nu gjort så at vi har berikats med faraomyran.
Citera
17-08-27, 19:56
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Jasså, det vill du Det är bara goggla.

Vem som helst kan drabbas av huvudlöss. Under de senaste 10 åren har problemen med huvudlöss ökat kraftigt. Det är framförallt barn mellan 3-11 år som drabbas. Ofta brukar problemen uppmärksammas vid terminstart på skolor och i förskolor, men angrepp förekommer under hela året. Enligt Läkemedelsverket visar en amerikansk undersökning att huvudlöss är den näst vanligaste åkomman som sprids bland skolbarn efter förkylning.

Det senaste året har antalet svenskar som drabbats av huvudlöss kanske slagit alla rekord, enligt en mätning som görs i Uppsala Universitet varje september månad. Mätningarna visar att antalet personer som drabbats av huvudlöss ökat stadigt de senaste tre åren med nytt rekord i höstas, det handlar om hundra tusentals familjer.

Löss trivs faktiskt bättre i rent hår än i smutsigt hår. Dagens problem med huvudlöss beror snarare på dålig kunskap om löss, och att så få tar sig tid att regelbundet undersöka om de är drabbade. Dessutom vågar många inte prata om att de har löss. Det är därför viktigt att berätta för andra på förskolan, i skolan och nära bekanta om du har löss. Gör du inte det är risken stor att andra drabbas och att du själv får tillbaka lössen - det är ju någon i din närhet som smittat dig!

http://www.lusfri.nu/vem-drabbas-loss

Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Vill gärna ha källa på dina påståenden. Vad jag fått lära mig trivs ohyra där det är skitigt. Men jag kanske inte lärde mig rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in