2009-02-17, 16:04
Medlem
TheGenerals avatar
Ngon som kan bertta lite om denna dryck? Funderar p att be polaren kpa med sig lite av den hem frn Thailand. Hrt att man blir lite mysko av den, stmmer detta? och hur starkt r det?

TACK
Citera
2009-02-17, 16:13
Medlem
Riddarens avatar
Stmmer ej. Det r en dlig whiskey helt enkelt, varken mer eller mindre.

Det sgs att den ska ge en helvetisk bakfylla men efter en kvll p en strand med ett helrr och en herrels hund kan jag meddela att man blir exakt lika bakis som p den Skotska varianten.
Citera
2009-02-17, 16:16
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Stmmer ej. Det r en dlig whiskey helt enkelt, varken mer eller mindre.

Det sgs att den ska ge en helvetisk bakfylla men efter en kvll p en strand med ett helrr och en herrels hund kan jag meddela att man blir exakt lika bakis som p den Skotska varianten.

Det r en MYCKET dlig "whiskey". Smakar mer som Arrak.. Song Thom r en bttre historia men knappast som knappast faller p finsmakarens lpp.
Maekhong hller en halt p ca 35%.
Citera
2009-02-17, 16:16
Medlem
Mortal Sins avatar
Har druckit den tror det var varianten med rd etikett den smakade rvgift.
Citera
2009-02-17, 16:38
Medlem
Enzymes avatar
Kan va en kul souvenir att ha som minne men helt odrickbart
Citera
2009-02-17, 16:50
Medlem
TheGenerals avatar
Okey, verkar ju inte vara ngon hjdare d vad jag frsttt. Om man vill grogga till skiten d, hur gr man det bst?
Citera
2009-02-17, 16:57
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGeneral
Okey, verkar ju inte vara ngon hjdare d vad jag frsttt. Om man vill grogga till skiten d, hur gr man det bst?
Med cola, redbull eller bde ock. Skit kommer det smaka oavsett.
Jag har bde mehkong och SangSom stende i barskpet och de lr nog bli stende lnge till.. =)
Citera
2009-02-17, 18:17
Medlem
Arbetarbroders avatar
Thailndarna sitter ofta och blandar ut den med vatten. Men jag gissar att de r den fattiga delen av befolkningen som kper just Maekhong och drmed tar det billigaste groggvirket man kan hitta.
Maekhong r verkligen inte god, den r inte bryggs p ngot skumt, kommer inte ihg vad, men det r inte som de vsterlndska whiskyn. Jag tror inte ens det gr under namnet whisky utan att det snarast liknar rom. Det r en rolig grej att testa nr man r i Thailand men ingenting man kper hem och sitter och njuter av en Maekhong on the Rocks en fredag efter jobbet.

Det finns en annan billig whisky som produceras i Thailand som heter SangSom. Jag tror man fr lgga till 50-100 baht fr en flaska men det r den verkligen vrd. Den r inte god men det r extrem skillnad mot Maekhong....
Citera
2009-02-18, 00:26
Medlem
arnold2k5s avatar
det r vll typ risbrnvin har jag fr mig, smakar iaf rvpiss, thailndarna groggar de me alla typer av lsk s vlj den du gillar bst och kr bara
Citera
2009-02-18, 13:40
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det finns en annan billig whisky som produceras i Thailand som heter SangSom. Jag tror man fr lgga till 50-100 baht fr en flaska men det r den verkligen vrd. Den r inte god men det r extrem skillnad mot Maekhong....

SangSom r vl egentligen rom, men skillnaden mellan whisky och rom i Thailand r hrfin. Hller med om att det r vrt att betala mellanskillnaden.
Black Cat r ett annat alternativ som r bttre n Mekhong
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in