• 1
  • 2
2009-02-17, 14:57
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Polisen börjar med rekryteringsmöten i moskéer

På Islamiska Förbundet i Stockholms hemsida står att läsa:

“I samarbete med Islamiska Förbundet i Stockholm anordnar Stockholms polis ett rekryterings möte.
När: Fredag den 27 feb 2009
Plats: Stockholms Moskén, Albanna sal, 2 tr
Tid: 18.30 - 20.30

Är du mellan 19 och 30 år, svensk medborgare och intresserad av polisyrket så är du välkommen till mötet. “

Polisen har glömt skriva på sin hemsida att rekryteringsmötet ska äga rum så det blir svårt för andra än medlemmar i Islamiska förbundet i Stockholm att hitta dit.

Det ryktas om att även Malmöpolisen kommer att satsa på ett moskévärvningsmöte.

http://frianyheter.wordpress.com/200...ten-i-moskeer/
Vad tror ni om dem här rekryteringen, är moskéer ett lämpligt ställe att "ragga" nya poliser på.
Kanske kan man hitta liknande anslag på Sveriges bögklubbar inom en snar framtid också, om dom inte redan annonserar där..
Citera
2009-02-17, 15:27
Medlem
lusstigt

lusstigt att dom inte skrivit något om det på sin hemsida. Alla ska väll ha samma förutsättnngar att hitta informationen och att söka.

Kanske är det ett sätt att visa upp sin verksamhet för denna målgrupp som kanske inte har någon uppfattning om polisen.

Men min åsikt är nog att är man intresserad av en utildning eller arbete så ska man söka upp detta själv.
Reklam kan man göra på andra sätt.
Senast redigerad av skumjenny 2009-02-17 kl. 15:35. Anledning: nya tankar
Citera
2009-02-17, 20:46
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skumjenny
lusstigt att dom inte skrivit något om det på sin hemsida. Alla ska väll ha samma förutsättnngar att hitta informationen och att söka.

Kanske är det ett sätt att visa upp sin verksamhet för denna målgrupp som kanske inte har någon uppfattning om polisen.

Men min åsikt är nog att är man intresserad av en utildning eller arbete så ska man söka upp detta själv.
Reklam kan man göra på andra sätt.
Ja man tycker ju att sån här information borde delges alla, tycker det börjar gå för långt nu med den här inkvoteringen till polisskolan..
Citera
2009-02-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Ja man tycker ju att sån här information borde delges alla, tycker det börjar gå för långt nu med den här inkvoteringen till polisskolan..

Det finns rekryteringsmöten för andra oxå. Just denna verkar dock vara riktad. men det går ju bra att gå på andra rekryteringsträffar.
Citera
2009-02-17, 21:28
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Det finns rekryteringsmöten för andra oxå. Just denna verkar dock vara riktad. men det går ju bra att gå på andra rekryteringsträffar.
Ställer du dig som polis positiv till sån här riktad "raggning"..
Citera
2009-02-17, 23:16
Medlem
Citat:
Ställer du dig som polis positiv till sån här riktad "raggning"..

Ser inte riktigt problemet.

Polisen vill rekrytera personal med olika bakgrund. Då är det väl naturligt att arbeta aktivt för det. Eftersom det hittills fungerat ganska dåligt.

Jag ser inget orättvist med det. Det finns mängder med andra rekryteringsträffar för alla andra att gå till. (Åtminstone i Värsta Götaland. )
Citera
2009-02-17, 23:18
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ser inte riktigt problemet.

Polisen vill rekrytera personal med olika bakgrund. Då är det väl naturligt att arbeta aktivt för det. Eftersom det hittills fungerat ganska dåligt.

Jag ser inget orättvist med det. Det finns mängder med andra rekryteringsträffar för alla andra att gå till. (Åtminstone i Värsta Götaland. )
Då har du väl inga problem om dom börjar annonsera på bögklubbar heller då, så ni har alla avarter inom kåren sen då..
Citera
2009-02-17, 23:19
Medlem
Mango Chutneys avatar
Bra att man anställer invandrare. De har troligtvis lättare att sköta ett invadrartätt område. De vet vilka som är kriminella, kan språket osv. Sedan slipper man också att poliserna får "rasistanmälan" på sig.
Citera
2009-02-17, 23:47
Medlem
Citat:
Då har du väl inga problem om dom börjar annonsera på bögklubbar heller då, så ni har alla avarter inom kåren sen då..

Nej, det har jag faktiskt inte. Även om jag inte riktigt tycker att det är samma sak.

Vi har ju redan homosexuella i poliskåren och säkert haft det så länge polisen funnits.
Citera
2009-02-18, 16:02
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Nej, det har jag faktiskt inte. Även om jag inte riktigt tycker att det är samma sak.

Vi har ju redan homosexuella i poliskåren och säkert haft det så länge polisen funnits.
Vem ser du helst som kollega i bilen då, en bög eller muslim..
Citera
2009-02-18, 16:44
Medlem
Citat:
Vem ser du helst som kollega i bilen då, en bög eller muslim..

En duktig och arbetssugen polis.
Citera
2009-02-18, 18:56
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mango Chutney
Sedan slipper man också att poliserna får "rasistanmälan" på sig.

Nja, det där sista stämmer nog inte...

Jag jobbar som OV och har kollegor som är invandrare, och de är också rasister enligt de som blir föremål för ett ingripande. Har även sett poliser med utländsk bakgrund som blivit kallade för rasister vid ingripande, så riktigt så lätt är det nog inte :-)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in