• 1
  • 2
2009-02-20, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
PureVideo kostar pengar (och det gör PowerDVD också, du behöver en ganska modern version av det). Men du kan nog hitta det gratis via andra medel *host*min signatur*host* om du inte vet vart.

Det går nog att få tag på!

Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Om du bara installerar PDVD med PureVideo så fixar övriga mediaspelare att använda sig av den. Jag kör t ex Mediaplayer Classic och avkodar genom PureVideo. Tänk bara på att PureVideo använder nVidia-kort för att i deras hårdvara avkoda filmen, så kör man med ett Radeon så funkar det inte.

Jag har svårt för PowerDVD, så det vore skönt att slippa. Men för att PureVideo ska fungera med Media Player Classic så måste man ändå installera PDVD?

Sen har jag två övriga frågor:
1. Kan jag installera K-Lite Codec Pack trots att jag har Nvidia PureVideo installerat, eller krockar dom? Jag spelar upp mycket .avi (xvid) så jag vet inte om PureVideo kan hantera det också eller om man ska komplettera med K-Lite.

2. Det skulle vara intressant att få veta varför så många använder sig av Media Player Classic? Det är ju ganska retro, och resurssnålt (?) program som inte behöver installeras men den uppdateras väl inte längre?

Media Player Classic - Homecinema står det om längre ner på denna sida, är det samma program? Är det den ni syftar på?
http://www.kjell.com/?page=/kjellfak...ogramvara.shtm
Citera
2009-02-20, 11:54
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Sen har jag två övriga frågor:
1. Kan jag installera K-Lite Codec Pack trots att jag har Nvidia PureVideo installerat, eller krockar dom? Jag spelar upp mycket .avi (xvid) så jag vet inte om PureVideo kan hantera det också eller om man ska komplettera med K-Lite.

Det verkar onödigt, varför inte se om det funkar för att sedan komplettera?

Citat:
2. Det skulle vara intressant att få veta varför så många använder sig av Media Player Classic? Det är ju ganska retro, och resurssnålt (?) program som inte behöver installeras men den uppdateras väl inte längre?

MPC ger dig möjlighet till ändra ohyggliga mängder parametrar, där det trevligaste förmodligen är att du kan konfigurera vilken codec som skall användas till vad.

Citat:
Media Player Classic - Homecinema står det om längre ner på denna sida, är det samma program? Är det den ni syftar på?
http://www.kjell.com/?page=/kjellfak...ogramvara.shtm

Det är samma program!

Förresten, är det en bärbar dator du sitter på? om inte så finns det billiga kort med hårdvaruavkodning av hd-material.
Citera
2009-02-20, 12:03
Medlem
jabbe91s avatar
Gom Player är väll relativt bra att spela upp. Vet ingen speciell codec som är i den. Men de är rätt chill
Citera
2009-02-20, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Det verkar onödigt, varför inte se om det funkar för att sedan komplettera?

Låter vettigt.

Citat:
MPC ger dig möjlighet till ändra ohyggliga mängder parametrar, där det trevligaste förmodligen är att du kan konfigurera vilken codec som skall användas till vad.

Låter också vettigt.

Citat:
Det är samma program!

Förresten, är det en bärbar dator du sitter på? om inte så finns det billiga kort med hårdvaruavkodning av hd-material.

Bärbar, yes. Med detta grafikkort:

http://www.nvidia.com/object/product...00m_gs_us.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här