Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Så om hon wallraffat något annat parti (än just SD) hade det varit identiskt med radions uppdrag!
Men nu är det ett brott mot radions uppdrag? Hur resonerar du där?
(PS Var försiktig med hur du formulerar svaret, berör du SD´s politik blir du censurerad och ditt inlägg borttaget

!)
Bra med inlägg som detta och de följande, som handlar om väsentligheterna. Men kanske börjar det bli en diskussion som hör hemma under en annan rubrik.
Jag menar att radion ska vara neutral. Det är kanske ok att wallraffa och fortfarande vara neutral. Men då ska man vara beredd på att ta till samma metoder mot alla partier. Jag har en stark aning om att man inte vågar wallraffa i de andra partierna för att visa att de säger en sak utåt och något helt annat inåt. Det är detta jag menar med att svika sitt uppdrag, att behandla partierna olika.
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Nja nu springer du iväg lite, ingen vet vad som framkommit än och det finns ingen orsak att utgå ifrån att hennes mål är att framställa SDs ledning negativt. Den bedömningen får man spara till programmet sänts eller något framkommit som motiverar en sådan åsikt.
Precis som makten ska granskas ska även dom som granskar makten granskas, men tvär är den objektiva mediekritiken näst intill obefintlig i Sverige.
Jag lyssnade faktiskt på radio när skandalen avslöjades. Jag har ett mycket starkt minne av att man sade att avsikten var just att granska om det var olika politik inåt och utåt. Det är väl att försöka framställa ledningen negativt. Man lägger inte ner ett halvt års arbete och ett antal resor (budget minst 100 tkr?) om inte det önskad utfallet är SD är ena otäcka typer.
Det var så typiskt att i det programmet avslutade man med att ge Caroline avslutningsordet. Alltså journalisterna ger varandra tolkningsföreträde, kan någon någonsin minnas en kritik mot journalistik där man inte ger journalisten sista ordet??! Som om ett brottsoffer som diskuterar med förövaren inte ska få sista ordet utan istället få höra "att så farligt var det inte"
Jag tycker verkligen att det var ett övergrepp CS sysslade med. Cheferna gjorde fel, svek sitt uppdrag, om dom (som jag är övertygad om) inte granskade övriga partier. Men tom om radion var neutral så begick CS ett övergrepp. För antag att hon istället monterat en fast övervakningskamera i SDs lokaler. Det hade blivit JK och hej och hå och fan och hans moster.
Men om man istället har kameran i handväskan och mikrofonen under tröjan? Dold övervakningskamera i båda fallen tycker jag. varför ska inte SDare ha rätt till personlig integritet.
Så CS har begått ett övergrepp. Har hon tagit sig rätt att tränga in under huden på ett antal människor är det inte så konstigt om någon vill ge igen. öga för öga och tand för tand skrev jag i mitt förra inlägg.
Och bevare oss för fjortiga smånassar som skriver i tråden.