2010-01-07, 23:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slow`n´Dude
Sålänge han inte hamnar i ett säkert fängelse så kommer han få smaka på åt helvete. Polis + Våldtäksman bådar fan inte gott och dessutom så gäller det barn. Jag kan tyvär inte förklara med ord eller känslor hur detta kommer att tas på kåken.

Placeringsenheten finns till av en anledning, och det är att se till att placeringarna görs utifrån säkerhet i första hand -- både allmänhetens och de intagnas.

Jag kan inte med ord förklara hur mycket mindre våld det är på kåkarna än i amerikanska filmer.

Har du suttit på kåken så vet att sexarna inte går på normal.
Citera
2010-01-08, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Du har nog en lite väl romantiserande bild om det här, att den här typen av brottslingar råkar illa ut på kåken pga sina brott är ytterst ovanligt.

Tror du inte ? Polis + Pedofil + Våldtäksman - Fråga någon person som suttit inne på kåken om vad som skulle hända denne man? Kanske inte en snattare eller mindre person, ta dom större som sitter för grova brott.
Citera
2010-01-08, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Placeringsenheten finns till av en anledning, och det är att se till att placeringarna görs utifrån säkerhet i första hand -- både allmänhetens och de intagnas.

Jag kan inte med ord förklara hur mycket mindre våld det är på kåkarna än i amerikanska filmer.

Har du suttit på kåken så vet att sexarna inte går på normal.

Men kom igen nu Vi pratar inte om det öppna fängelset för Snattare eller misshandel. Nu handlar det mer om sluten långtidsvård. Detta är inte populärt. Se bara en rad händelser & det flesta tystas ner.
Citera
2010-01-08, 19:20
Medlem
Citat:
Tror du inte ? Polis + Pedofil + Våldtäksman - Fråga någon person som suttit inne på kåken om vad som skulle hända denne man? Kanske inte en snattare eller mindre person, ta dom större som sitter för grova brott.
Vad är det du inte förstår?
Han kommer inte att hamna bland den typen utav personer som du tror, han hamnar bland personer som har begått samma typ utav brott som han har gjort, sexualbrottslingar sitter tillsammans med andra sexualbrottslingar på särskilda avdelningar/anstalter.
Citera
2010-01-08, 22:56
Bannlyst
Citat:
Vad är det du inte förstår?
Han kommer inte att hamna bland den typen utav personer som du tror, han hamnar bland personer som har begått samma typ utav brott som han har gjort, sexualbrottslingar sitter tillsammans med andra sexualbrottslingar på särskilda avdelningar/anstalter.

Förstår det mer än väl. Följ inläggen jag besvarat bara så blir det rätt.
Citera
2010-01-08, 23:09
Medlem
Citat:
Förstår det mer än väl. Följ inläggen jag besvarat bara så blir det rätt.

Då är vi alltså överens om att grisen med största sannolikhet kommer att sitta av sin tid i lugn och ro?
Citera
2010-01-09, 01:15
Medlem
.-.-.s avatar
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...f-for-sexbrott

Det enda han dömdes för till slut är alltså sexuellt ofredande?
Hur kan det vara ofredande att sätta på barn?
Är det nån sorts polisrabatt eller som gör att det inte räknas som våldtäkt mot barn.

Efter lite googlande så kan jag inte hitta en enda polis som blivit dömd för våldtäkt, däremot finns det mängder som blivit dömda för sexuellt ofredande och liknande. Så det ser ut som att det är väldigt svårt att sätta dit en polis för våldtäkt.

Han satt ju häktad rätt länge så straffet lär vara avklarat redan, han är en fri man idag. Jobbar kvar som polis också eller?
Senast redigerad av .-.-. 2010-01-09 kl. 01:18.
Citera
2010-01-09, 02:03
Medlem
Tyrranics avatar
Någon som vill skipa rättvisa med mig? Såhär får det bara inte gå till!
Citera
2010-01-09, 03:03
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.

Han satt ju häktad rätt länge så straffet lär vara avklarat redan, han är en fri man idag. Jobbar kvar som polis också eller?

En peddohomopolis blir inte länge på sin post
Citera
2010-01-09, 12:31
Bannlyst
Citat:
Då är vi alltså överens om att grisen med största sannolikhet kommer att sitta av sin tid i lugn och ro?

Yes Tyvär !!!
Citera
2010-01-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punkd
Ja du... Om du bara visst hälften.

hoppas din polare blir spöad uta helvete eller våldtagen av nån fetneger, ungarna bara ljög såklart, och av någon underlig oförklarlig anledning är han pedofil på riktigt och sliter i kuken till barnporr, men han är ändå oskyldig såklart.
jag menar att de lär ju inte bara vara ett sammanträffande att han anklagas för att knulla barn och sen hade han barnporr på datorn.
Senast redigerad av Billy Danze 2010-01-09 kl. 13:13.
Citera
2010-01-19, 23:21
Medlem
är Han Polis Igen??? Sant????

Citat:
Ursprungligen postat av Bravo83
Ja, han är Polis!

Menar ni på heder och samvete att mannen fick behålla sitt polisleg???? Han bodde i Ludvika men jobbade som polis i Västerås - vet du med 100 % säkerhet at han är polis igen?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in