2009-03-11, 16:34
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Står ingenting i länkarna om hur gammalt offret är, någon som vet?

Vill inte att offret skall diskuteras så all annan info kan vi låta därhän.
Citera
2009-03-11, 17:22
Medlem
punkds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Står ingenting i länkarna om hur gammalt offret är, någon som vet?

Vill inte att offret skall diskuteras så all annan info kan vi låta därhän.

De var 10 och 12 år när det hela ska ha startat. Har jag för mig.
Citera
2009-03-12, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punkd
Hur är det nu då?
Hur länge kan man sitta häktad?
Denna person går in på sin 4:e vecka nu på måndag. Borde inte åklagaren ha samlat tillräckligt för att väcka åtal nu?

Man blir lite fundersam när det tar sån tid innan det händer nått....

Mjo man blir ju lite fundersam. Jag har ingen kolla hur länge man kan sitta häktad. Men har för mig någon sagt att Sverige är det enda land man kan sitta häktad i hur länge som helst! Men detta är något jag bara hört i förbifarten som jag inte vet stämmer.

Men som du säger åklagaren borde ha något nu för att starta en rättegång.
En anledning till att det är så tyst är kanske för att familje/anhöriga redan lider så mycket! Så dom har sekretess på det.
Citera
2009-03-12, 12:15
Medlem
punkds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianenC2
En anledning till att det är så tyst är kanske för att familje/anhöriga redan lider så mycket! Så dom har sekretess på det.

Jo det är jäkligt sant men å andra sida så tittar man till media så har väl de aldrig tagit hänsyn tidigare
Citera
2009-03-12, 13:17
Medlem
Citat:
Jo det är jäkligt sant men å andra sida så tittar man till media så har väl de aldrig tagit hänsyn tidigare

Nej det har du också helt rätt i. men om det är sekretess på målet så borde ju inte ens Media få ut något material. Mer än att dom kan hitta på och luska och få fram tvivelaktiga uppgifter.

Det har vi ju som sagt sett förut.
Citera
2009-03-17, 17:19
Medlem
punkds avatar
Men jaha? Någon som hört sett eller känt lukten av vad som har hänt i detta ämne?
Citera
2009-03-17, 17:31
Bannlyst
Citat:
Men jaha? Någon som hört sett eller känt lukten av vad som har hänt i detta ämne?

ja faktiskt, han är så missnöjd med sin advokat så han har överklagat och begärt byte av offentlig försvarare och så ska den nya försvararen få tid att sätta sig in i ärendet och det bidrar säkert till att ärendet drar ut på tiden.
Citera
2009-03-18, 05:59
Medlem
punkds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
ja faktiskt, han är så missnöjd med sin advokat så han har överklagat och begärt byte av offentlig försvarare och så ska den nya försvararen få tid att sätta sig in i ärendet och det bidrar säkert till att ärendet drar ut på tiden.

De va som fan. När skedde detta?
Citera
2009-03-18, 11:47
Medlem
Citat:

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=877758

Står inget om att han är missnöjd med sin advokat lr något annat att han nekar.

Vart kommer dom uppgifterna från?Har du någon Källa?
Citera
2009-03-18, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av indianenC2
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=877758

Står inget om att han är missnöjd med sin advokat lr något annat att han nekar.

Vart kommer dom uppgifterna från?Har du någon Källa?

I Beckroth bloggen igår så stod det om det, men hon verkar ha tagit bort det inlägget. Det stod något liknande om att Johan Jansson har velat byta försvarare men fått avslag och nu överklagat till hovrätten. Handlingar läggs upp senare. (fritt ur minnet)
Citera
2009-03-18, 12:53
Medlem
Citat:
I Beckroth bloggen igår så stod det om det, men hon verkar ha tagit bort det inlägget. Det stod något liknande om att Johan Jansson har velat byta försvarare men fått avslag och nu överklagat till hovrätten. Handlingar läggs upp senare. (fritt ur minnet)

Beckroth bloggen? Okej säger mig inget! Antagligen så stämde det inte då han/hon redan tagit bort det.

Fast som sagt, man vet ju inte. Men det hade nog stått i den artikel jag länkade isof.
Citera
2009-03-18, 13:28
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busfilur
Grattis, du lilla enerverande sprattelgubbe!

Ur ditt inlägg framträder en total brist på rationellt tänkande. Du lider dessutom av den hos medelsvensson vanligt förekommande vanföreställningen att själv åtnjuta "immunitet" mot ogrundade brottsanklagelser.

Din inställning utgör ett hånskratt rakt i ansiktet på alla oskyldigt dömda.

Jag är själv oskyldigt dömd.

Du liksom resten av alla andra dömda om du frågar dom. Kumla vimmlar av oskyldigt dömda människor. Vi släpper ut dom på direkten!

Allvarligt talat. Vi vet inget om din ev. skuld i det brott du dömts för. Det är meningslöst att ens skriva att du är oskyldigt dömd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in