2013-01-29, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelei
Jag älskar Familjen Annorlunda. Det är ju verkligen inte tvång att kolla på det om ni inte gillar familjerna.

Och så vill jag tillägga att man inte kan räkna barnbidrag som en inkomst heller, för barn kostar väldigt mycket. Jag skulle tro att barnbidraget täcker mat, kläder, och saker till barnen, men det är ju inte som att man kan leva på det förutom det. Om man inte försummar sina barn då.
När jag läste din kommentar kom äckelkänslorna då det är perverst och sunkigt att göra som dom gör. Du är väl likadan och jag tycker mest synd om barnen som föds i dessa dysfunktionella familjer. Ju äldre ungarna är, ju sämre mår dom och småbarnen gråter mest. Fy fan vilka sjuka skallar till föräldrar.Barnbidrag till max 3 barn som kan stoppa sån här perversitet.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-01-29 kl. 04:06.
Citera
2013-01-29, 05:39
Medlem
Ronilles avatar
Tre reflektioner:

1. Den nya familjen. Föräldrarna där torde vara släkt med varandra. Fick förståndshandikappsvibbar. Dels som redan påpekats, ha en dörr rätt ut i tomma intet? Dels, varför barnen sover i rangliga sängar utan sängkläder.

Men också att även här fritt fall med studsande kids i affärer. Fast även jag tror nog att fyran hade ett finger med i spelet där...

2. Säffle-familjen. Kebabpizza och taffliga fäder i köket, med en skojfrisk morsa som tycker det är toppen att man kan sitta under bordet och sleva i sig äppelkaka.

3. Familjen Ilmrud. Matnyttigt är inte detsamma som att äta hälsosamt...
Citera
2013-01-29, 06:38
Medlem
GoranPongs avatar
Det var ju tur man inte tittade på programmet då 4an sänder ju 99% skit
Citera
2013-01-29, 10:42
Medlem
mandingas avatar
WT-familjer och deras barn. Vilken bra idé TV4 kommer med!
Citera
2013-01-29, 11:24
Medlem
Hos vanliga/normala familjer med 2-3 barn fungerar programmet fint som preventivmedel

En kompis som råkade ställa till de o få ett tredje barn som ej va planerat åkte o klippte ledningarna direkt han såg familjen annorlunda första säsongen..

Alla resturangbesök/möbelinköp/utlandsresor extra utsvävningar dessa familjer gör betalar TV4..
Själv skulle jag iaf få utbrott å de grövsta om mina barn betedde sej som dessa både när dom är hemma men främst när dom är på affärer, Inga normala tillåter ungar härja fritt.. Men de ä klart när 4an är med får väl dom betala om ungarna river sönder något..
Citera
2013-01-29, 11:32
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Visst, det är gulligt med barn, men jag tycker det finns något läskigt egoistiskt med att skaffa 10-12 ungar. Knappast för barnens skull, som måste skrika för att få sin röst hörd. Nä, det programmet ger jag inte mycket för...
Citera
2013-01-29, 13:00
Medlem
Semestervikaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
1. Den nya familjen. Föräldrarna där torde vara släkt med varandra. Fick förståndshandikappsvibbar. Dels som redan påpekats, ha en dörr rätt ut i tomma intet? Dels, varför barnen sover i rangliga sängar utan sängkläder.

Dom kanske renoverar huset och ska ha en balkong eller trappa där?
Citera
2013-01-29, 14:13
Medlem
cosmic_dancers avatar
http://minbebis.com/blogg/mariawallquist/files/2012/07/100_1251-1024x768.jpg
Citera
2013-01-29, 15:24
Medlem
Kongruensbojds avatar
Wow, en familj som har inte bara en, utan två, tjockteveapparater hemma. Är inte det lite värre än kebabtårta så säg?

Gapandet, skrikandet, klättrandet, gråtandet, krumbuktandet, mamma-jag-ska-hjälpa-till:andet... Jag blir matt bara efter fem minuter. Och varför i helvete skaffar man ett fotbollslag när man har ett skitjobb som fucken säljare på The Phone House?! What were they THINKING?!!
Citera
2013-01-29, 15:52
Medlem
Helt otroligt att karln får jobba kvar när det dräller in 10-12 ungar på jobbet. Så pinsamt och skämmigt att se dessa töntar.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-01-29 kl. 16:44.
Citera
2013-01-29, 17:22
Medlem
I den nya familjen så var snubben 21 och mamman 17 när dom träffades.... Känns inte så fräscht men inte heller så förvånande att det just låg till så, han tyckte säkert att han var stencool i sin Volvo 240 som han raggade småknaster i på byn.

Skulle vara intressant och veta om den pappan är ett ensam barn som blev mobbat i skolan och aldrig hade så mycket vänner och att alla barn är ett substitut för vänner?
Citera
2013-01-29, 17:32
Medlem
Littlepaw13s avatar
Säffle-familjen är det autoskämmskudde på.

Jag vet inte varför men stora familjer, jag hatar dom. Det är nästan provocerande.
Min första tanke är alltid att dom är för efterblivna för att fatta hu en kondom funkar. Sen "fredagsmys" med "grillspett" ( denniskorv och köttbullar från mami scan) gör mig ännu mer förbannad, lär barnen att äta grönsaker för helvete! Kidsen måste ju inte bli feta bara för att morsan valt det.

Jagfattar inte att man ställer upp på skiten men men.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in