2015-07-12, 04:40
Avslutad
Men suck, alltså ännu en som inte förstått ALLS vad internet går ut på. Skrämmande att man kan skriva som om man upptäckte internets existens bokstavligen i går. Internet är endast ett gigantiskt fikabord, där kaffet och bullarna aldrig tar slut så ingen vill lämna.

Jag visste inte ens att det fanns vuxna personer som inte fattar detta.

Dessutom är det en jävla skillnad på att diskutera och t ex hota, förtala och hitta på rena lögner. Här spinner vi vidare på saker vi redan VET genom att mammorna skriver det i sina bloggar och således berättar själva. Bloggägare vill dessutom att folk ska läsa, kommentera och spekulera annars är det ganska meningslöst att skriva offentligt. Är det skillnad på om diskussionen sker kring fb:s bord eller på Carolas blogg? Folk spekulerar mycket värre där än här. Dessutom hotar dem och förtalar på riktigt där.

Och jo, det spelar roll att Carola också skriver, för hon väljer att dela med sig av sitt privatliv, folk kommer snacka då. Varför tror du ens att media kan fortsätta existera i någon form öht? Varför tror du att skvallerblaskor säljer, att folk tittar på Hollywoodfruar och blir upprörda, dokusåpor, varför personer skriver självbiografier eller annat självupplevt? Jag kan upplysa dig om att människan pratar med andra människor om olika händelser, intressen och upplevelser, det ingår liksom i att vara just människa! SÄRSKILT när personer självmant delar med sig av sina liv.

Fooking Chrust.

@Sheldis
Citera
2015-07-12, 13:28
Medlem
@GenesisP har rätt, lyssna på honom/henne, Sheldis
Citera
2015-07-12, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheldis
Herregud. Bara....herregud. Ni är pinsamma allihopa,förstår ni inte det?
Ni sitter bakom era dataskärmar och pratar skit om människor ni inte känner. Även om det är stackars Carola som ni pratar om just nu,så har det ju skrivits om alla andra familjer från F A också.

Känner ni ens en enda av dessa personer ni pratar om? Har ni träffat dem? Har ni varit/är ni i samma situation som Carola nu befinner sig i?
Ni som är så kloka och vet precis hur man ska bete sig,hur hade ni gjort om ni blev plötsligt lämnade med 9 barn utan förklaring? Utan någon som helst kommunikation? Ni kan ju ringa upp Carola och berätta,så kan ju hon göra som ni tycker är det rätta att göra, så hade ju allt blivit så mkt bättre? Hjälp henne då,ni verkar ju vara så säkra på vad som är det rätta.

Skäms ni inte det minsta lilla över det ni sitter och skriver när ni är uttråkade eller mår dåligt eller vad det nu är som gör att ni skriver om saker och personer som ni inte har en aning om eller inte känner? Vad är ni för jävla människor egentligen? Man blir ju för fan rädd! Jag mår fysiskt illa över det ni skriver,och då är det inte ens mig ni skriver om! Jag känner inte Carola eller nån av de andra,men fyfan vad jag mår dåligt för deras skull! Ni sitter och pratar skit,och faktiskt skämtar om dessa familjer. Tänk om deras barn läser.

Nån av er kallade Carola subba,och samma person skrev även nåt om att hon hoppades att Carola skulle bli anmäld för förtal. Då borde väl kanske även du bli anmäld för förtal,med tanke på vad du skriver om Carola?

Sitter ni inne på Carolas blogg och bara väntar på eländigheter som ni sen kan skvallra om och må bra över att det inte är ni som har det svårt eller jobbigt?

Bara lägg ner. Tänk efter lite hur fan ni beter er. Ni kommer säkert allihopa gadda ihop er mot mig,men försök ändå att tänka efter vad som är ok och vad som inte är ok. Tänk om någon skulle starta en tråd härinne som handlar om just dig,och skriva ut så mkt skit om dig det bara går. Hur skulle du må? Inte så bra kanske? Det är inte ok!! Ni är vuxna människor (väldigt läskigt att vuxna människor håller på så här) ni måste kunna förstå hur vidrigt det ni gör är.
Ni är vedervärdiga. Jag är nästan lite ledsen för er skull,ni kan ju fan inte ha det så bra i livet om ni har det här som hobby. Lägg ner!

Men lägg ner själv. Vem är du att komma med en massa påhopp? Känns det bättre nu när du fått tala om vilka idioter alla som skriver i den här tråden är? Du säger att vi som är här inte kan ha det så bra i livet men du själv då? Du är ju också här och skriver, eller? Vem är du att bestämma att vi som är här inte har några andra intressen att ägna sig åt? Tycker att du borde se till ditt eget beteende innan du hoppar på andra.
Citera
2015-07-12, 16:35
Medlem
Jag misstänker att Sheldis har en personlig relation till C med tanke på hur hysterisk hon är.
Jag kan inte tycka nånting vi skrivit är i närheten av alla elakheter C vräker ur sig!
Jag personligheten skulle aldrig kalla mitt ex diverse skällsord framför tusentals (?) läsare.
Jag förstår inte hur P och hans mamma står ut med allt som skrivs.
Hon pratar om att man ska vara "öppen" mot barnen m.m men hon har nog missförstått innebörden av "öppen"....
Hur ska barnen kunna säga till C att dom vill träffa pappa, eller är förväntansfulla på syskon m.m?
Det vore ju som att hugga C i ryggen.
Angående kommentarer om kommande barnet, att dom borde skämmas som skaffar barn innan han har en fungerande relation till sina andra barn, vad vet dom om Toys ålder? Det är väl inte konstigt att dom vill ha ett gemensamt barn och dom har ju varit ett par i några år nu!
Dessutom hade en baby inte varit något hinder i relationen till dom andra barnen om inte Cs inställning till P vore så infekterad.
Där har vi det egentliga problemet!
Citera
2015-07-12, 16:38
Medlem
Sen måste jag däremot ge P och farmor en känga för att dom inte ens bjöd dom större barnen till 101-åringen. Men att C skulle bli bjuden?! Tänk om den gamla damen visste vad hon kallat hennes dotter och dotterson,
Då hade hon nog blivit olycklig.
Citera
2015-07-12, 17:20
Medlem
nynnas avatar
Carola är bara skitsur för att hon inte fick tillfälle att å barnens vägnar tacka nej till en inbjudan till kalaset och på det viset demonstrera sin avsky för Per och sin makt över barnen inför hela Pers släkt, och så hade hon kunnat skriva en massa om det på bloggen.
Nu blev inte barnen bjudna och Carola mockar över det istället.
Citera
2015-07-12, 17:21
Medlem
nynnas avatar
Varför är den gamla damen sååå älskad och efterlängtad när hon fyller år men inte annars?
Citera
2015-07-12, 17:49
Medlem
Är det bekräftat att P och hans nya väntar barn eller är det bara rykten? Jag har inte sett att Carola skrivit något som skulle kunna tyda på att så är fallet.
Citera
2015-07-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Är det bekräftat att P och hans nya väntar barn eller är det bara rykten? Jag har inte sett att Carola skrivit något som skulle kunna tyda på att så är fallet.

Det är bekräftat av många kommentarorer, dessutom skrev Carola nått i stil med att P har 9 barn hittills och la dit en "spya" för att ytterliga spä på sin avsky...
Men kan tänka mig att det är extra bittert för C att en annan kvinna får barn med P. Hon är ju själv för gammal nu oavsett vad.
Citera
2015-07-12, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selina84
Det är bekräftat av många kommentarorer, dessutom skrev Carola nått i stil med att P har 9 barn hittills och la dit en "spya" för att ytterliga spä på sin avsky...
Men kan tänka mig att det är extra bittert för C att en annan kvinna får barn med P. Hon är ju själv för gammal nu oavsett vad.

En sak jag inte förstår är varför det är så känsligt att erkänna att man är bitter? Det är ju uppenbart att Carola påverkar barnen genom sitt hat mot P och allt han gör. Nej jag tycker att hennes blogg börjar spåra ur. Är ju rena kaoset med alla kommentarer och spekulationer och Carola verkar bara bli mer och mer irriterad och uttrycker sig inte alltid så trevligt.
Citera
2015-07-12, 18:47
Medlem
nynnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
En sak jag inte förstår är varför det är så känsligt att erkänna att man är bitter? Det är ju uppenbart att Carola påverkar barnen genom sitt hat mot P och allt han gör. Nej jag tycker att hennes blogg börjar spåra ur. Är ju rena kaoset med alla kommentarer och spekulationer och Carola verkar bara bli mer och mer irriterad och uttrycker sig inte alltid så trevligt.
Carola skulle behöva beläggas med datorförbud i 6 månader så att hon tvingades möta verkligheten som den ser ut och inte som den hon målar upp på bloggen och som alla hennes fans applåderar.
Citera
2015-07-12, 21:20
Avslutad
Jag tycker att C överdriver väldigt många situationer. T ex gick jag tillbaka och läste hennes gamla inlägg som hon länkade när mormodern fyllde 100, och hon beskrev det senare som ett drama utan dess like. Liksom, va? Okej, Per ville hellre vara där med nya tjejen än med barnen, inte snyggt gjort, och C+några till fick komma på fika några dagar senare för att gratta henne. Är detta "drama utan dess like"? Hon överdramatiserar grovt, enligt mig. Märks så tydligt att hon vill (eller iaf hoppas på) att situationer ska uppstå så hon får bråka och jävlas och spela Det tärda exet.

Känns spontant som hon överarbetar och överanalyserar dessa två födelsedagar. Barnen kan väl hälsa på mormodern två och två när det passar alla, om det nu är jobbigt för henne att ha mycket folk omkring sig.

Dessutom är jag benägen att hålla med Pers mamma i sina sms som hon skickade ett år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in