2011-01-07, 16:05
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Återigen, vart går gränsen? Det måste ju vara när kroppen går sönder och livmodern kan inte bära fram mer barn. Det måste ju var det enda sättet när fysiken sätter stopp.

För uppenbarligen är det inte att man inte har utrymme hemma, ekonomi, vilja eller brist på fritidsintressen.

Minns jag rätt så hade Mirka skrivit i sin blogg att dom hade utgifter på 30-35 K och en inkomst på runt 45 k/ månad och att dom sparade en del-
Citera
2011-01-07, 16:12
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Återigen, vart går gränsen? Det måste ju vara när kroppen går sönder och livmodern kan inte bära fram mer barn. Det måste ju var det enda sättet när fysiken sätter stopp.

För uppenbarligen är det inte att man inte har utrymme hemma, ekonomi, vilja eller brist på fritidsintressen.
Mirka och de övriga kan säkert krysta ut en unge vartenda år tills hormonerna säger stopp, som du skrev - fysiken lägger i backen. Men sunt förnuft borde sätta stopp vid tre, fyra.

Jag äter inte glass varenda dag bara för att jag kan. Ibland kan man ju faktiskt försöka lägga band på sig och sina behov (att utöka barnaskaran).
Citera
2011-01-07, 16:16
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Minns jag rätt så hade Mirka skrivit i sin blogg att dom hade utgifter på 30-35 K och en inkomst på runt 45 k/ månad och att dom sparade en del-
Så mao har de inte behov av hela barnbidraget på 250 000 kr/år. När det gäller så stora summor borde barnbidraget vara behovsprövat - om de uppenbarligen inte har så stora utgifter utan kan sätta undan pengar.
Å andra sidan kan jag tycka att de kanske kan ta och skaffa lite vettiga kläder till ungarna och ge dem annat än prinskorv och köttbullar på grillpinnar. Visst, barn gillar det, men det ser alltid så jävla fattigt ut när de ska äta.
Citera
2011-01-07, 16:25
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipster
Så mao har de inte behov av hela barnbidraget på 250 000 kr/år. När det gäller så stora summor borde barnbidraget vara behovsprövat - om de uppenbarligen inte har så stora utgifter utan kan sätta undan pengar.
Å andra sidan kan jag tycka att de kanske kan ta och skaffa lite vettiga kläder till ungarna och ge dem annat än prinskorv och köttbullar på grillpinnar. Visst, barn gillar det, men det ser alltid så jävla fattigt ut när de ska äta.
Man ska egentligen inte skratta åt det. Men ja, jag håller med dig. Köp något rejält och låt inte ungarna ärva söndertvättade kläder.

Om de nu har över cirka 9-10 000 per månad med en inkomst så är ju bidragsdelen oerhört för stor. Det finns ju familjer med två hårt arbetade föräldrar och som knappt för ekonomin att gå runt...

Undra om de är berättigade till bostadsbidrag också?
Citera
2011-01-07, 16:28
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Mirka och de övriga kan säkert krysta ut en unge vartenda år tills hormonerna säger stopp, som du skrev - fysiken lägger i backen. Men sunt förnuft borde sätta stopp vid tre, fyra.

Jag äter inte glass varenda dag bara för att jag kan. Ibland kan man ju faktiskt försöka lägga band på sig och sina behov (att utöka barnaskaran).

Precis!

Kroppen måste ju bli försliten. Om vi talar om Mirka så måste hon ju i princip mer eller mindre varit gravid i 14 års tid med månaders mellanrum.

Personligen höll jag på att knäcka mig efter 8 1/2 månad...
Citera
2011-01-07, 16:35
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Man ska egentligen inte skratta åt det. Men ja, jag håller med dig. Köp något rejält och låt inte ungarna ärva söndertvättade kläder.

Om de nu har över cirka 9-10 000 per månad med en inkomst så är ju bidragsdelen oerhört för stor. Det finns ju familjer med två hårt arbetade föräldrar och som knappt för ekonomin att gå runt...

De ska banne mej inte ha bostadsbidrag om de har 10 000 kr över varje månad. Som du skrev finns det andra som behöver de pengarna bättre än de där kaninerna.
Citera
2011-01-07, 16:38
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Precis!

Kroppen måste ju bli försliten. Om vi talar om Mirka så måste hon ju i princip mer eller mindre varit gravid i 14 års tid med månaders mellanrum.

Personligen höll jag på att knäcka mig efter 8 1/2 månad...
Ja, jag tror de flesta reagerar som du. Att vilja pluppa ur sig unge, efter unge i år, efter år kan inte vara normativt någonstans. Jag tror inte det är en slump att det är vanligast att folk har 1-2 eller 3 barn, i alla avseenden.
Citera
2011-01-07, 16:43
Medlem
tuzzens avatar
Citat:

Instämmer att det ser faktiskt jävligt fattigt ut att äta så var och varannan gång och helt klart ska det behovs prövas, blir mer och mer förbannade varje gång jag kikar in på deras bloggar, men kan fan inte låta

Citera
2011-01-07, 16:46
Medlem
tuzzens avatar
Citat:

Citat:
De ska banne mej inte ha bostadsbidrag om de har 10 000 kr över varje månad. Som du skrev finns det andra som behöver de pengarna bättre än de där kaninerna.

Det har dom garanterat och dom ska fan inte ha ett öre i bostadsbidrag med den ekonomin dom har och kan spara pengar, känns som dom vill leva på bidrag enbart och hade dom kunnat det så hade nog inte ens Peter jobbat.

Och med det dom sparar varje månad så hade dom lätt kunnat fått lån och köpa ett hus om dom inte har skulder hos KF
Citera
2011-01-07, 16:57
Medlem
cosmic_dancers avatar
måste ju vara ett överflöd av östrogen hos dessa kvinnor. De borde vara snälla och dela med sig lite till oss som har lågt
Citera
2011-01-07, 17:18
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Och med det dom sparar varje månad så hade dom lätt kunnat fått lån och köpa ett hus om dom inte har skulder hos KF
Ja, det där fattar jag inte. Kan man spara 10 000 kr/mån borde de hur enkelt som helst kunna köpa hus. Och hus finns det väl att köpa, så vad är problemet!? Skulder hos KF tror jag inte de har, skulle de då kunna spara så stora summor pengar varje månad? Låter KF inte folk leva på enbart existensminimum eller är de där finnpajsarna så luriga att de lever under existensminimum så att de kan spara? Det skulle ju kunna förklara deras oerhört torftiga liv iofs.

Dock anser jag att Mirka kan få en eloge för att hon sparar pengar till sina barn, det är en god gärning.
Citera
2011-01-07, 17:21
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
måste ju vara ett överflöd av östrogen hos dessa kvinnor. De borde vara snälla och dela med sig lite till oss som har lågt
Orättvist är det. Jag har bekantas bekanta som varit tvunga att låna hundratusentals kronor för att få adoptera ett barn, en process som tog två år. Under den tiden har våra annorlundamammor producerat ett x antal ungar och kvitterat ut en respektabel peng i barnbidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in