• 1
  • 2
2009-02-16, 19:37
Medlem
aivs avatar
Som rubriken lyder, jag vill veta alla ovanliga grejer som folk har eller har sett i en bostad.. Tex "smutsklädeutkast" från badrummet ner genom golvet till tvättstugan i källaren, eller vad som helst igentligen bara det är roligt och ovanligt Vill ha lite bra tipps inför husköp nämligen.. gärna om någon har några bra inredningssidor oxå?!
Citera
2009-02-16, 19:41
Medlem
Ett hemligt rum bakom bokhyllan är ett måste i alla moderna hem.
Citera
2009-02-16, 20:02
Medlem
aivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syra
Ett hemligt rum bakom bokhyllan är ett måste i alla moderna hem.
Har du sett det någonstans?
Citera
2009-02-16, 21:31
Medlem
Snurrens avatar
har en väninna som köpte ett radhus med gillestuga. Denna gillestuga är fullproppad med böcker, pärmar, gamla leksaker etc och resten av hemmet kan vara i tip top. Det skulle jag inte säga nej till.
Citera
2009-02-17, 00:51
Medlem
benjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiv

Jag har faktiskt sett det Inte ett stort rum men massa lönnfack och gångar i huset!
Detta kanske blir lite OT men jag läste om någon som inredde hela sitt hus utifrån Alien filmerna med massa klet på väggarna och sådana där dörrar som finns i rymdfärjor! Det tyckte jag lät hiskeligt kul iaf
Har ingen länk till detta då jag läste det i ett repotage i en rocky tidning
Citera
2009-02-17, 03:56
Medlem
Dionyoss avatar
Det var väl en kille som byggde om sitt hem som kommandobryggan i Star Trek? Och en som byggde om ett helt rum som en cockpit i en Boeing 747. Båda var engelsmän om jag kommer ihåg rätt.

Detta borde väl vara vad TS söker? xD

Hittade länkarna

747 Mannen = http://gizmodo.com/gadgets/bedroom-7...oom-312735.php

Star Trek = http://www.uberreview.com/2006/02/ma...yager-home.htm

Titta på filmen. Sånt skulle man ha i sitt hem
Citera
2009-02-17, 16:41
Medlem
MrWhatevers avatar
Jag har faktiskt sett en lönndörr i en bokhylla. Det var i berlin, svenska abasadens tjänstebostad hade detta.

Var där ett par gånger, en dag stog bokhyllan på glänt, kunde inte hålla mig från att kolla vad som pågick.. Bakom bokyllan gick en trappa, en trappa som ja dessverre inte besteg, hade vart kul att veta i efterhand vad den ledde.

Men onT

Smarta lösningar i hus är ju central damsugare, vet inte hurvida det är ovandligt eller ej men bra är det iaf.
Citera
2009-02-17, 17:21
Medlem
Octavianuss avatar
farsan har gjort lite fiffiga grejer i sitt hus när han byggde det.
Har ett smuttstvättsnerkasst från övervåningen ner till undervåningen där tvättmaskinen står. Finns en lucka i köket där man öppnar och slänger brännbart, i en säck som sedan tas ut till pannhuset och eldas upp. Den va fiffigare förr du pannan stod i bostadshuset precis där säcken stod.
Citera
2009-02-17, 17:58
Medlem
aivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octavianus
farsan har gjort lite fiffiga grejer i sitt hus när han byggde det.
Har ett smuttstvättsnerkasst från övervåningen ner till undervåningen där tvättmaskinen står. Finns en lucka i köket där man öppnar och slänger brännbart, i en säck som sedan tas ut till pannhuset och eldas upp. Den va fiffigare förr du pannan stod i bostadshuset precis där säcken stod.
Den med brännbart var smart, får vi kolla vidare på! angående alla lönndörrar så skulle de va roligt men jag har inte så många att gömma mej ifrån så hoppar nog det men ett lönnfack för värdesaker nån stans får det bli! felr bra idèer nån?
Citera
2009-02-17, 20:02
Medlem
Hypokondrias avatar
Badrum med dusch ut till trappan tycker jag är fräck!
http://disco2000-swe.blogspot.com/20...kt-badrum.html
Citera
2009-02-17, 21:10
Medlem
aivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypokondria
Badrum med dusch ut till trappan tycker jag är fräck!
http://disco2000-swe.blogspot.com/20...kt-badrum.html
ha ha den va helt grym! vill oxå ha så men tvärt om, jag vill ha "spegelglas" i badrummet så jag kan se ut men ingen kan se in.. nån som vet var man kan köpa detta eller har någon erfarenhet? har kollat runt lite men hittar inget vettigt, det finns ju "solspegelfilm" till bilar, kanske funkar? kan vara jävligt nice på vintern när de e snö ute att ligga å bubbla i ett varmt bad å kolla ut
Citera
2009-02-18, 11:14
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiv
En gymnasieklasskompis (föräldrar) hade ett "finbibliotekrum" där en del av bokhyllan som gick runt hela rummet kunde svängas ut, därifrån gick en smal spiraltrappa ner till en vinkällare.
Underbart med rika människor med ett seriöst yttre och en barnslig inre sida
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in