Citat:
Ursprungligen postat av lill-lapp
Det som är skevt med fallet M. Flink är att försvaret visste att han inte var riktigt i skallen.
Det första mina polare som var i Bosninen på FN-tjänst sa när dom fick höra att en militär i Falun hade skjutit på folk var: "- jaha, det är säkert den där idioten Flink som varit farten". Det var allmänt känt bland många befäl, däribland hans överordnade, att han inte var riktig i huvet..men trots detta var han i tjänst och hade fri tillgång till sina vapen.
Jag vill hävda att försvaret blundar för detta. De anställda på varje förband vet om vilka de är. Det är fler som Flinkat ur, med eller utan vapen. Tro mig jag har sett ett 20-tal personer göra det. Personer fortfarande jobbar kvar idag.
Vill ni ha ett exempel? Jag kan dessvärre inte namnge personen, då relgerna på FB inte tillåter det.
Personen ifråga arbetar på ett pansarförband i västsverige. Han har misshandlat soldater fysiskt, hotat soldater och kollegor på förbandet. Är psykiskt labil och allmänt odhuglig. Blir mycket aggressiv vid alkoholintag. Ett flertal anställda runt om på förband i Sverige känner till honom och hans labilitet. Har fri tillgång till vapen. Saknar empatiförmåga. Är i 35-årsåldern.