Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-09-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
En lustig liten notis apropå hur länge livstid är, är att den som suttit längst i svenskt fängelse just nu är killen som mördade Allan Larssons styvson. Kommer inte ihåg hur många år killen har suttit, men kan nog ge mig på en kvalificerad gissning att om offret inte hade varit Allan Larssons (fd. socialdemokratisk finansminister) styvson så hade gärningsmannen varit ute för länge sedan. Likaså lär nog Lindhs mördare sitta ett par år längre än brukligt. (även om Lindh och hennes mördare har/kommer att få mer uppmärksamhet än Larsson-fallet, vilket gör att de säkerligen inte, när alla strålkastare är på fallet, kan behandla den gärningsmannen lika "illa" som den anonyme "Larsson-mördaren"...)

Det är skillnad på folk och folk...

Nej den mannen har inte suttit längst i svenskt fängelse, utan det är en man som
på 60-talet fick ett spel och sköt ihjäl ett par tre poliservid ett rån. Jag minns hans namn, men har ingen anledning att nämna det här. Jag läste dock ett reportage om honom för ett tag sen och han är fortfarande under kriminalvårdens beskydd, dvs
han har livstids straffarbete (hette så på den tiden) men sköter sig. Sen ett par år tillbaka har han egen bostad, och eftersom han är till åldern kommen så har han nu full frihet att röra sig var han vill, ja nästan i alla fall.
Citera
2003-09-20, 01:20
Bannlyst
+++

Jag känner inte Mattias Flink på något sätt. Det är bara det att här har det slagit runt i skallen på en säkert genomtrevlig kille.
Det är det värsta som kan hända en, att tappa förståndet.
Här skall psykvården träda in, uppenbart har den inte gjort det, med dessa katastrofala följder.
Följdfrågan infinner sig, varför betalar vi dessa oerhörda summor i skatt när vi bevisligen inte får valuta för pengarna.
Man behöver inte gå längre än till sig själv, en släkting till mig som alltid varit hur jävla go som helst sitter förnärvarande häktad för att ha gått loss på sin sambo med kofot.
Jag lägger 70% av min lön i skatt, för vad???
Citera
2003-09-20, 14:24
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bux1001
Jag känner inte Mattias Flink på något sätt. Det är bara det att här har det slagit runt i skallen på en säkert genomtrevlig kille.
Det är det värsta som kan hända en, att tappa förståndet.
Här skall psykvården träda in, uppenbart har den inte gjort det, med dessa katastrofala följder.
Följdfrågan infinner sig, varför betalar vi dessa oerhörda summor i skatt när vi bevisligen inte får valuta för pengarna.
Man behöver inte gå längre än till sig själv, en släkting till mig som alltid varit hur jävla go som helst sitter förnärvarande häktad för att ha gått loss på sin sambo med kofot.
Jag lägger 70% av min lön i skatt, för vad???

70%...var fick du det ifrån?
Citera
2003-09-20, 20:59
Medlem
CMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
70%...var fick du det ifrån?

Det är det faktiska skattetrycket i Sverige. Man måste ju räkna med alla skatter man betalar utöver inkomstskatten, som tex. bilskatt, elskatt, bensinskatt, alkoholskatt, tobaksskatt och diverse andra punktskatter, fastighetsskatt, förmögenhetsskatt osv. Dessutom alla dolda skatter som brukar heta "avgifter". Samt som grädde på moset: Moms, som regel 25%.

Då visar det sig att av en årslön disponerar du lönen för större delen av oktober, hela november och hela december. Resten betalar du till Sosse Ringholm på ett eller annat sätt.

Med tanke på att de flesta europeiska länders välfärds- och trygghetssystem är både bättre och mer omfattande så måste man undra vad fan vi egentligen betalar för. Uppenbarligen inte psykvård...
Citera
2003-09-21, 13:54
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CM
Det är det faktiska skattetrycket i Sverige. Man måste ju räkna med alla skatter man betalar utöver inkomstskatten, som tex. bilskatt, elskatt, bensinskatt, alkoholskatt, tobaksskatt och diverse andra punktskatter, fastighetsskatt, förmögenhetsskatt osv. Dessutom alla dolda skatter som brukar heta "avgifter". Samt som grädde på moset: Moms, som regel 25%.

Då visar det sig att av en årslön disponerar du lönen för större delen av oktober, hela november och hela december. Resten betalar du till Sosse Ringholm på ett eller annat sätt.

Med tanke på att de flesta europeiska länders välfärds- och trygghetssystem är både bättre och mer omfattande så måste man undra vad fan vi egentligen betalar för. Uppenbarligen inte psykvård...

Aha du menar så ja...ja då är jag med...Psykvården avvecklades mer eller mindre för 15-20 år sen.

Förr så fanns det ett skyddsnät som fångande upp dessa dårar på ett tidigt stadium så vi slapp ha dom lösa. Det funkade inte i alla lägen men det fungerade betydligt bättre än idag.
Citera
2003-09-22, 16:36
Medlem
CMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Aha du menar så ja...ja då är jag med...Psykvården avvecklades mer eller mindre för 15-20 år sen.

Förr så fanns det ett skyddsnät som fångande upp dessa dårar på ett tidigt stadium så vi slapp ha dom lösa. Det funkade inte i alla lägen men det fungerade betydligt bättre än idag.

Ja precis, och nu efter den fina "psykreformen" får de springa omkring och dräpa folk i stället :mad:
När det gällde att hålla dårar inlåsta kunde man helt plötsligt bry sig om individens rätt till frihet :mad:

Nej, öppna dårhusen igen, och lås in dårarna.
Citera
2003-09-23, 01:42
Medlem
mollymalones avatar
...jag skulle vilja påstå tämligen bestämt att Flink är ute igen?

Tror inte heller att han kommer att göra något sådant. Han kommer antagligen att få rätt starka lugnande under resten av sitt liv dessutom.

Men skulle nog vilja hävda att han avtjänat sitt straff.
Citera
2003-09-23, 09:25
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollymalone
...jag skulle vilja påstå tämligen bestämt att Flink är ute igen?

Tror inte heller att han kommer att göra något sådant. Han kommer antagligen att få rätt starka lugnande under resten av sitt liv dessutom.

Men skulle nog vilja hävda att han avtjänat sitt straff.

Du är välkommen att påstå vad du vill. Men du har fel.
Citera
2003-09-24, 02:56
Awaiting Email Confirmation
ThePlayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
http://massmurder.zyns.com/mattias_flink.htm

Kärleksproblem... Då tar man fram automatvapnet.

Gubben på din avatar..
Jag lyckades spela in filmen om miffona där han är med. Skitrolig, har sett den flera gånger. Mest på fyllan.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in