2009-02-16, 19:00
Medlem
Köpte nyligen en liten USB keyboard(m-audio Keystudio 25 ) som jag hade tänkt att programera trummor med i cubase, men den laggar(alltså ljudet kommer efter att jag slagit på tangenterna) och vet inte vad det beror på. Har varit inne i Device options och växlat mellan ljud drivers och lyckas få bättre prestanda men den laggar fortfarande, är det min laptop som inte hänger med eller vad tror ni , finns det någon lösning ?
Citera
2009-02-16, 20:13
Medlem
Ser att du kör ett M-audio, ta hem senaste drivrutinerna iaf till kortet, se till att du har installerat USB 2 på datorn om det görs separat.

Sen kan du klicka i Use system Timestamp inne i device setup/midi menyn, sen givetvis ställa som du redan gjort in din asio driver till ditt ljudkort och inte windows.

Sen har jag själv lite strul med mitt Firewire, undrar om det är mitt firewire integrerade firewirekort på moderkortet som är slappt för jag får 13 ms och det är ganska långsamt. Får man inte fixat det så får man ställa in en delay på hur lång tid det dröjer i dom inställningarna med så det spelas in rätt. Men det är ändå retligt, men du kan kolla dom sakerna först.

Sen om du lirar midi så kan du hjälpa dina midi noter att träffa rätt med hjälp av "Auto Q" jag tog för givet att du kör Cubase nu vilket du kanske inte gör? Men på den menyn där play, stop, rec finns, det tunna smala fönstret längst ner till vänster på den finns Auto Q, klicka i den innan du reccar så sätter den noterna på trummor t.ex där dom ska vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in