2009-02-16, 18:12
Medlem
BesserWissers avatar
Hej!

Har en "Windows 2003 Server Enterprise Edition 180-day trial-version" installerad på en pc här. Nu är det så att den först och främst började tjata under installationen om datumet på datorn stämde (jag blev orolig att denna skiten som bara legat i flera år helt plötsligt inte skulle fungera så jag valde 1 jan 2003 som datum på datorn). Sen när jag väl kom i systemet så dök det upp en ruta om att jag hade 14 dagar på mig att "Aktivera" mitt windows. Jag tryckte att jag ville göra detta via nätet.

Då säger aset: "Unable to establish a connection with the activation server. Please check your network settings and confirm that your are able to connect to the internet, then try again."

Jag tycker detta är konstigt eftersom jag sitter just nu och skriver detta inlägget på den aktuelle datorn och antar därför att kontakt med internet finnes så vad FAN yrar skrotet om?

Sen har jag tre frågor om detta skitet:

1. Om jag väljer aktuellt datum på datorn (2009-02-16), kommer denna "Evaluationen" att upphöra att fungera bums??

2. Kan jag installera nåt eller mixtra med OS:et så att denna "trial"-skiten försvinner så att det blir en komplett fungerande installation som ej lägger av efter 180-dagar?

3. Denna 180-day evaluation, är det från att skivan skickades hem eller från det att den installeras varje tillfälle?

Edit: Aktiveringsproblemet verkade ha med datumet att göra. När jag ändrade till aktuellt datum så fungerade skiten.
Senast redigerad av BesserWisser 2009-02-16 kl. 18:17.
Citera
2009-02-16, 19:54
Medlem
loliravers avatar
1. Du skriver som en 8åring.
2. Du skriver att Windows 2003 Server Enterprise Edition är dåligt, varför skaffar du inte något annat program?
3. Du tror att programmet ej kommer funka om du anger vilket datum som det faktiskt är.
4. Du misstänker att alla skivor har blivit skapade så att dagen dom skickas är dagen när mjukvaran aktivera.

Förutom att du inte klarar av att använda logik så saknar du nog även förmågan att förstå en enkel text, så jag rekommenderar att du läser reglerna som Flashback har då det faktiskt är en 18års gräns här och jag tvivlar starkt på att du faktiskt är 18+ då du inte ens klarar av att installera ett program korrekt.
Citera
2009-02-17, 01:00
Medlem
thezushs avatar
2. Det finns hur många guider som helst för att fixa detta. Sök på google
3. Du har 180 dagar att köra efter varje installtion

För övrigt håller jag med "loliraver", läs hans inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto