2009-02-16, 18:12
Medlem
BesserWissers avatar
Hej!

Har en "Windows 2003 Server Enterprise Edition 180-day trial-version" installerad p en pc hr. Nu r det s att den frst och frmst brjade tjata under installationen om datumet p datorn stmde (jag blev orolig att denna skiten som bara legat i flera r helt pltsligt inte skulle fungera s jag valde 1 jan 2003 som datum p datorn). Sen nr jag vl kom i systemet s dk det upp en ruta om att jag hade 14 dagar p mig att "Aktivera" mitt windows. Jag tryckte att jag ville gra detta via ntet.

D sger aset: "Unable to establish a connection with the activation server. Please check your network settings and confirm that your are able to connect to the internet, then try again."

Jag tycker detta r konstigt eftersom jag sitter just nu och skriver detta inlgget p den aktuelle datorn och antar drfr att kontakt med internet finnes s vad FAN yrar skrotet om?

Sen har jag tre frgor om detta skitet:

1. Om jag vljer aktuellt datum p datorn (2009-02-16), kommer denna "Evaluationen" att upphra att fungera bums??

2. Kan jag installera nt eller mixtra med OS:et s att denna "trial"-skiten frsvinner s att det blir en komplett fungerande installation som ej lgger av efter 180-dagar?

3. Denna 180-day evaluation, r det frn att skivan skickades hem eller frn det att den installeras varje tillflle?

Edit: Aktiveringsproblemet verkade ha med datumet att gra. Nr jag ndrade till aktuellt datum s fungerade skiten.
Senast redigerad av BesserWisser 2009-02-16 kl. 18:17.
Citera
2009-02-16, 19:54
Medlem
loliravers avatar
1. Du skriver som en 8ring.
2. Du skriver att Windows 2003 Server Enterprise Edition r dligt, varfr skaffar du inte ngot annat program?
3. Du tror att programmet ej kommer funka om du anger vilket datum som det faktiskt r.
4. Du misstnker att alla skivor har blivit skapade s att dagen dom skickas r dagen nr mjukvaran aktivera.

Frutom att du inte klarar av att anvnda logik s saknar du nog ven frmgan att frst en enkel text, s jag rekommenderar att du lser reglerna som Flashback har d det faktiskt r en 18rs grns hr och jag tvivlar starkt p att du faktiskt r 18+ d du inte ens klarar av att installera ett program korrekt.
Citera
2009-02-17, 01:00
Medlem
thezushs avatar
2. Det finns hur mnga guider som helst fr att fixa detta. Sk p google
3. Du har 180 dagar att kra efter varje installtion

Fr vrigt hller jag med "loliraver", ls hans inlgg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto