Jag hade ett par i röven när jag var yngre. De brukade visa sig i perioder under en tio år.
Oftast var det bara att klämma ut varet och blodet när det sprack (vilket var en något sjuk njutning för det var så mycket i dem som kom ut med jävla fart vilket var fascineande på ett perverst sätt

). De blev oftast automatiskt så stora att det bara var och klämma ut dem.
En gång dock fick jag en vid svanskotan och den satt lite för djupt och jag hade inte modet att skära så djupt och det blev aldrig någon skorpa eller tunn hud så att man kunde klämma ut den. Till slut värkte den nåt förbannat och blev så stor att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.
Det blev akuten och de skar upp den (jävlar i min hatt vad ont det gjorde

)
Sen satte de en dränering i den, en bit gasbinda i såret som fick vara öppet i ett par veckr och så fick jag åka till vårdcentralen och tvätta såret med alsolsprit byta förband varje dag.
Tydligen måste bölder dräneras så att "kärnan" kommer ut. För annars får man bölder igen förr eller senare.
*edit* Ser nu att det är böld vid ögat. Vet inte om det är samma sak som man har i röven, så det kanske är bäst att inte pilla på det på samma sätt