Min nu 13 riga katt har epilepsi och de har hon iofs haft sen hon fddes
Jag tycker s synd om henne fr hon lider s.
Nr hon var liten s mrktes inga symtomer p henne men en dag nr jag skulle g ut med henne i koppel s hnde de ntt helt pltsligt.
Jag tog ut henne i trdgrden och hann inte komma mer n nerfr trappan s slngde hon sig p marken och brjade skaka och dreggla och kissade p sig:/
Vi kte med henne till veterinren d hon hade haft anfall i 15 minuter. De utfrde massa underskningar p henne som t.ex. EGG, EKG mm.
Hon fick diagnosen Epilepsi nr hon var mindre n ett r gammal.
Hon fick medicin som hon skall ta hela livet.
D visades de att Ronja som min katt heter var den frsta i kullen som fddes och mamman visste inte hur hon skulle gra med psen s Ronja fick Syrebrist drav Epilepsi.
De sa att de r jtte ovanligt att katter fr/har epilepsi.
Min katt har inte haft anfall p mnga r nu men problemet r de att hon frmodligen har problem med njurarna, d hon avmagrar och inte kan hlla ttt

men kan inte kra henne till veterinr fr underskning d hon fr anfall nr vi lmnar hemmet. D jag sjlv r utbildat djursjukvrdare s har jag kollat upp en hel del som skulle kunna funka men inget verkar funka p henne

Frsker gra vad som helst fr att min lilla lskling ska bli bra men brjar misstnka att hon har levt sitt liv, d veterinr sa att en katt med epilepsi lever i max 6 r och hon r nu 13 r.