2025-05-01, 21:20
Medlem
Håller med! Föredrar att lyssna på David och Linnea.
Det är verkligen högt och lågt, men jävligt kul.

Jag kan uppleva det som att David stör sig lite på Margret ibland
Citera
2025-05-06, 06:27
Medlem
Jaha då var morgonpasset förstört. Det som tidigare var det enda på P3 som gick att lyssna på är nu förstört pga Branne.

David som har varit favoriten i programmet bara flamsar i Brannes sällskap. Det skriks och svamlas och den där jävla Branne ska varje program nämna att han är jugge.

Total jävla dynga.
Citera
2025-05-06, 11:31
Medlem
rabarberslampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottarosie
Jaha då var morgonpasset förstört. Det som tidigare var det enda på P3 som gick att lyssna på är nu förstört pga Branne.

David som har varit favoriten i programmet bara flamsar i Brannes sällskap. Det skriks och svamlas och den där jävla Branne ska varje program nämna att han är jugge.

Total jävla dynga.

Är helt enig. Jag som har lyssnat på Morgonpasset i flera år och försökt lyssna på poddar där Branne medverkat i tidigare upplever att kvaliten och nivån på programmet har gått ner sig sedan man gjorde Branne till en permanent programledare.
Han är inte journalist eller van vid att ha en så stor publik som lyssnar på honom och det märks.
Han avbryter både kollegor och gäster konstant och är både konfliktsökande vid diskussioner men också otroligt inställsam.

Det har gått så långt att när jag ska lyssna i efterhand och ser i ingressen på SR-appen att han har programlett den morgonen så väljer jag bort det avsnittet.
Senast redigerad av rabarberslampa 2025-05-06 kl. 11:34.
Citera
2025-05-06, 11:43
Medlem
upplaenningens avatar
Kan inte förstå hur en så bra radiostation med program som Rally, Hassan, PKK och Pippirull gick och blev det det är idag.
Citera
2025-05-08, 00:21
Medlem
Marabouoreos avatar
Hade gärna lagt upp programmet så här;

Mån-Fre David och Linnea
Lör-sön David och Babs
Citera
2025-05-19, 19:50
Medlem
rabarberslampas avatar
Otroligt roligt att producenten Thomas Krangnes gjorde ett inhopp imorse. Hans jargong passar som handen i handsken med Morgonpasset mer än vad jag trodde, mer lik David och Linnea som programledare än Margret och Branne.

Tror att Linnea möjligtvis fick en reprimand av en chef (hon sa att hon blev ombedd att tala med en chef direkt efter sändning) efter hennes kommentarer om Israels medverkan i Eurovision då det inte rimmar väl med public service-principer om neutralitet.
Senast redigerad av rabarberslampa 2025-05-19 kl. 20:00.
Citera
2025-05-22, 21:56
Medlem
Jag vill verkligen gilla Magge, men jag kan bara inte. Eller som intervjuare är hon helt okej, men i mellansnacket är hon snudd på outhärdlig, så jag-fixerad.

Bäst gillar jag David och Linnea (och Hanna såklart när hon gör inhopp). Thomas krangnes var också överraskande bra
Citera
2025-05-25, 15:08
Medlem
Redan klagat på Branne i tråden men måste göra det igen. Det går verkligen inte bara att kasta in en "skön" personlighet som Branne i ett radioprogram. Han har inte feeling för när/vilka frågor är lämpliga, pratar med gäster som att de sitter och tar en öl ihop (kan berätta samma historia för gästen som han berättade för lyssnarna för 30 minuter sen = kass radio), kör sin ey bror-humor och sexskämt i riksradio där det bara blir för platt. Tycker att Margret blir lite sämre i hans sällskap också. Det blir så låg nivå. Skippar helglyssningen helt nu. Tråkigt att helgsändningarna blev en flopp.

SR ska ju sluta slösa pengar nu. Undrar om det blir några förändringar i morgonP3?
Citera
Igår, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagensjudas
Redan klagat på Branne i tråden men måste göra det igen. Det går verkligen inte bara att kasta in en "skön" personlighet som Branne i ett radioprogram. Han har inte feeling för när/vilka frågor är lämpliga, pratar med gäster som att de sitter och tar en öl ihop (kan berätta samma historia för gästen som han berättade för lyssnarna för 30 minuter sen = kass radio), kör sin ey bror-humor och sexskämt i riksradio där det bara blir för platt. Tycker att Margret blir lite sämre i hans sällskap också. Det blir så låg nivå. Skippar helglyssningen helt nu. Tråkigt att helgsändningarna blev en flopp.

Spot on verkligen, håller med om allt. Senaste veckorna har dessutom varit kaos ”schemamässigt”, man vet aldrig vem som sänder längre?? Riktig besvikelse imorse när man räknar med David och får Branne.
Citera
Idag, 09:43
Medlem
Jag tycker Margret och Linnea är briljanta båda två och betydligt roligare än sina komikerkollegor. Branne tycker jag är ok, jag tror inte heller att han passar för radio men han känns ändå sympatisk. David klarar jag däremot inte alls av. En störig pojke i gubbformat.
Senast redigerad av Rox1e Idag kl. 10:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in