Citat:
Ursprungligen postat av johannes
nu förstår jag att jag är en gammal stöt och antagligen inte ingår i programmets målgrupp längre. men kan någon förklara vad poängen är? jag utesluter inte att de medverkande har roligt medan de sitter där och bråkar med varandra, men på vilket sätt är det tänkt att vara roligt för lyssnarna? vad är programidén?
Mitt tips är att du sätter dig på valfritt skitnödigt SOFO-fik och lyssnar på den uppmärksamhgetskrävande allvetande världsförbättrande innerstadsklicken - du kommer få höra
samma dravel, med samma pinsamma engelska inslag och tråkigt vulgära feminister.
Varför skulle de göra research om målgrupper när de är så jävla bra på allting? Varför skulle de ens bry sig om de tråkiga bönder som bara upprätthåller heteronormen? Nej, det är bara att fortsätta att babbla om det man alltid babblar om, kompisarna twittrar ju om hur bra det är?
SR/SVT är så inavlade nepotistiska ryggdunkarorganistationer att folk inte ens kan föreställa sig det, och när ingen talar om för dig hur dåligt du gör ditt jobb krävs det integritet att upptäcka det själv - en egenskap du tyvärr får kirurgiskt avlägsnad när du påbörjar din karriär inom svensk "public service".
Dessutom har de haft en fix idé om att "nå ut till ungdomen" sedan 70-talet, och misslyckas varje gång genom att anställa sina egna eller kompisars barn, eller den som har coolast CV, t ex:
1974: "Peace. Ann-Marie här, nyss hemkommen från studieresa hos FNL. Skriver. Tänker. Diktar. Agiterar. Bor i kollektiv i Järna och har en knuten stålnäve redo för borgarbrackorna! Ålder - 19. Kan tänka mig att vara reporter, men vill inte jobba i Radiohuset då jag inte pallar stöta på mina föräldrar på Östermalm."
2011: "Hey all! Jag, Emilie är fri skribent, fri bild- och ljudkonstnär, DJ, festfixare, modebloggare och har 10p i genusanpassad fri afrikansk dans. Skriver på en barnbok. På dagarna går jag på en fri utbildning för kvinnor med ADHD, och på kvällarna tänker jag och mitt crew ut nya programmidéer till P3 när vi fikar på Fåtöljen. Ska fylla tjutvå."
Dessa människor satsas det oerhörda resurser på, tills de jagat bort tillräckligt många lyssnare/tittare eller förpestat tillvaron för de som faktiskt gör ett jobb (tekniker, regi, skripta, ljus osv) att de går vidare till nästa idiottjänst med ett ännu coolare CV.
Min ödmjuka analys är att Morgonpasset med vänner på fullaste allvar tror att de är en sorts världsvant hippt kompisgäng, och att de kan prata om vad som helst så att det blir intressant. Ungefär som i den där söndertummade Rocky - samlingen på personaltoan...