2011-04-06, 09:17
Medlem
papperskulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Martina & Kodjo är ju bra men Hanna går ju till överdrift hela tiden och är rätt dryg att lyssna på.
Fast P3 har blivit rätt kass rent generellt sätt, bättre när Olle Garp höll i morgonpasset.
Nej dom är inte alls bra, Kodjo kan vara den drygaste radioprataren någonsin, och Martina är bara allmänt tråkig, väldigt mainstream. Tacka vet jag häromdagen när Soran Ismail var vikarie för dessa 2 , bästa morgonpasset på länge!
Citera
2011-04-25, 11:20
Medlem
Röksopps avatar
Nej jag tycker Soran har dragit ner morgonpasset i träsket. Martina, Hanna och Kodjo har ett bra flyt ibland, och Kodjos imitationer är ju helt klockrena ibland. Tycker Soran håller en såpass låg nivå - kommer med pinsamma skämt och pratar om vulgära pubertala saker hela tiden och de andra blir lite osäkra känns det som. Det blir så pinsamt så jag byter kanal ibland.
Citera
2011-07-01, 18:34
Medlem
Helt sinnesjukt att morgongänget fortfarande får sitta kvar ens. Inte en enda person på jobbet lyssnar på P3 längre. Vem fan vill höra "EYYYY MAAN ITS MONDAY WAKE UPP BIIIIIIIIITCH!?!?" klockan sju på morgonen av en negerjävel med två asgarvande brudar i bakgrunden som verkar tävla i vem som kan säga fitta mest.
Jättestora frågor som sänds nu är ju också helt bedrövligt, en finsk flata som bjuder in de mest politiskt korrekta pack som går att finna, där dom verkar tävla i vem som kan vara mest genusfixerad och pacifistisk, man kräks efter bara 10 minuter.

Enda P3 programmet jag lyssnar på numera är Christer. Christer och Morgan är lugna och pratar inte i mun på varandra, samtidigt som man faktiskt kan lära sig ett och annat.
Citera
2011-07-01, 19:33
Medlem
Skägg-Krales avatar
P3 går inte att lyssna på längre.

Det är verkligen tävling i att våga vara mest vänster hela dagen. Kodjo försöker vara rolig med olika karaktärer, och det känns minst sagt krystat. Att imitera asiater eller andra folkgrupper i direktsändning och gapa högst känns inte riktigt 2011.

Men jag hörde att Pontus enhörning ska komma med ett nytt program om sex och samlevnad nu i sommar. Kan bli spännande. https://www.flashback.org/t1587262p13
Citera
2011-07-01, 19:57
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skägg-Krale
.

Men jag hörde att Pontus enhörning ska komma med ett nytt program om sex och samlevnad nu i sommar.
Citera
2011-09-08, 14:04
Medlem
TransitGlorias avatar
Har inte lyssnat på P3 i säkert fem år, beslöt mig för att ge Morgonpasset en chans i morse.

Det var ett svårt misstag. Först trodde jag att jag rattat in ett humorprogram, men människorna menade allvar såväl konstnärligt som politiskt, utan minsta tillstymmelse till självinsikt levererade de sådan självgod, ytlig, andefattig goja att jag bara kunde gapa.

Det var som att höra Samhalls studentradio. Jag trodde inte mina öron. Svamlande, mumlande, yrandes, talandes i mun på varandra som förståndshandikappade.

Var annan mening var man tydligen tvungen att börja med "Eeeeh..." - fruktansvärt störande "grej" ALLA i studion lagt sig till med, såväl Kodjo och Hanna som deras flamsiga livsodugliga gäster. Vad fan menas med detta? Är de cp på riktigt?

Jag vet inte hur länge jag tvingade mig själv att lyssna, det kändes som en evighet. Men under den tiden hann de avhandla politiskt neutrala ämnen av allmänintresse som:

- Hur gör man Vänstern coolt att rösta på igen?
- Vad hände med palestinasjalen? Den var ju så bra, och alla som räknades bar den.
- Tjusningen med pojkband är att det är vackra män som man kan fantisera knullar med varandra.

Jag provar igen om fem år.
Citera
2011-09-08, 18:26
Medlem
Weldox Juniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Jag vet inte hur länge jag tvingade mig själv att lyssna, det kändes som en evighet. Men under den tiden hann de avhandla politiskt neutrala ämnen av allmänintresse som:

- Hur gör man Vänstern coolt att rösta på igen?
- Vad hände med palestinasjalen? Den var ju så bra, och alla som räknades bar den.
- Tjusningen med pojkband är att det är vackra män som man kan fantisera knullar med varandra.

Jag provar igen om fem år.

Jag stängde av vid kl 08 då gästen kom in (hoppas att kommunisterna betalar PR-konsulten).

Kodjo, helt ok. Thun, inga problem. Hanna "ADHD Bitterfittan Man-hatarn" Hellqvist, nej, nej, nej. Jag menar hur fan kunde Samhall släppa en sån pärla?

Funderar om man inte ska göra som dig...
Citera
2011-09-09, 13:33
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weldox Junior
Jag stängde av vid kl 08 då gästen kom in (hoppas att kommunisterna betalar PR-konsulten).

Kodjo, helt ok. Thun, inga problem. Hanna "ADHD Bitterfittan Man-hatarn" Hellqvist, nej, nej, nej. Jag menar hur fan kunde Samhall släppa en sån pärla?

Funderar om man inte ska göra som dig...

Du har rätt, jag ska inte spy galla över alla. Kodjo var bitvis kul och hade bra timing. Men som sagt, Hanna...Hanna är inkarnationen Den Nya Kvinnan i Mediasverige; kan allt, vet allt, curlad narcissoid feminist som ALDRIG håller käften. Jag avskyr henne som företeelse, för hon och hennes talanglösa likar har de senaste 10-15 åren skapat en grupp som skriver om varandra, debatterar med varandra och ger varandra jobb samtidigt som de gnäller över "gubbväldet" och hur svårt det är att vara kvinna...

Hanna Hellqvist, Ann Söderlund, Josefin Brink, osv osv...de är alla små svaga korrumperade våp och jag
kräks över hur de presenteras som starka, självständiga quinnor och förebilder.
Citera
2011-11-21, 09:40
Medlem
johanness avatar
jag rattade just in morgonpasset för första gången sedan özz nûjen var programledare (!). jag fattar inte grejen alls. det verkar inte finnas någon koordination, alla pratade i munnen på varandra hela tiden och det blev till slut outhärdligt med allt skrikande.

det allra konstigaste är kodjos humoristiska poänger som han verkar tro blir slagfärdigare om han leverar dem på engelska. idag läste han upp en hel "rolig" historia på engelska med omisskännlig svensk accent. vilket nog underlättade för flertalet lyssnande svenskar eftersom det blir lättare för dem att förstå då, men ett problem i det hela -- mot bakgrund av att P3 är public service -- är att alla i sverige inte förstår engelska. har det undgått dem?

nu förstår jag att jag är en gammal stöt och antagligen inte ingår i programmets målgrupp längre. men kan någon förklara vad poängen är? jag utesluter inte att de medverkande har roligt medan de sitter där och bråkar med varandra, men på vilket sätt är det tänkt att vara roligt för lyssnarna? vad är programidén?
Citera
2011-11-21, 12:44
Medlem
Zikniks avatar
P3, med undantag för Mammas Nya Kille och möjligen Cirkus Kiev, har ju varit en hopplös lekstuga slash klubb för inbördes beundran för talanglösa vänsterqueers de senaste åren.
Citera
2011-11-21, 14:04
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
nu förstår jag att jag är en gammal stöt och antagligen inte ingår i programmets målgrupp längre. men kan någon förklara vad poängen är? jag utesluter inte att de medverkande har roligt medan de sitter där och bråkar med varandra, men på vilket sätt är det tänkt att vara roligt för lyssnarna? vad är programidén?

Mitt tips är att du sätter dig på valfritt skitnödigt SOFO-fik och lyssnar på den uppmärksamhgetskrävande allvetande världsförbättrande innerstadsklicken - du kommer få höra
samma dravel, med samma pinsamma engelska inslag och tråkigt vulgära feminister.

Varför skulle de göra research om målgrupper när de är så jävla bra på allting? Varför skulle de ens bry sig om de tråkiga bönder som bara upprätthåller heteronormen? Nej, det är bara att fortsätta att babbla om det man alltid babblar om, kompisarna twittrar ju om hur bra det är?

SR/SVT är så inavlade nepotistiska ryggdunkarorganistationer att folk inte ens kan föreställa sig det, och när ingen talar om för dig hur dåligt du gör ditt jobb krävs det integritet att upptäcka det själv - en egenskap du tyvärr får kirurgiskt avlägsnad när du påbörjar din karriär inom svensk "public service".
Dessutom har de haft en fix idé om att "nå ut till ungdomen" sedan 70-talet, och misslyckas varje gång genom att anställa sina egna eller kompisars barn, eller den som har coolast CV, t ex:

1974: "Peace. Ann-Marie här, nyss hemkommen från studieresa hos FNL. Skriver. Tänker. Diktar. Agiterar. Bor i kollektiv i Järna och har en knuten stålnäve redo för borgarbrackorna! Ålder - 19. Kan tänka mig att vara reporter, men vill inte jobba i Radiohuset då jag inte pallar stöta på mina föräldrar på Östermalm."

2011: "Hey all! Jag, Emilie är fri skribent, fri bild- och ljudkonstnär, DJ, festfixare, modebloggare och har 10p i genusanpassad fri afrikansk dans. Skriver på en barnbok. På dagarna går jag på en fri utbildning för kvinnor med ADHD, och på kvällarna tänker jag och mitt crew ut nya programmidéer till P3 när vi fikar på Fåtöljen. Ska fylla tjutvå."

Dessa människor satsas det oerhörda resurser på, tills de jagat bort tillräckligt många lyssnare/tittare eller förpestat tillvaron för de som faktiskt gör ett jobb (tekniker, regi, skripta, ljus osv) att de går vidare till nästa idiottjänst med ett ännu coolare CV.

Min ödmjuka analys är att Morgonpasset med vänner på fullaste allvar tror att de är en sorts världsvant hippt kompisgäng, och att de kan prata om vad som helst så att det blir intressant. Ungefär som i den där söndertummade Rocky - samlingen på personaltoan...
Citera
2011-11-24, 21:22
Medlem
Arctic Mans avatar
Kan bara hålla med föregående talare.
Helt klart att denna trio som nu sänder har gjort sitt. Från att varit okej strölyssnade, har man nu börjat störa sig som fan på allt trams och flams. Men ett första steg är helt klart att byta ut martina, hon saknar helt självinsikt, vem tro hon att hon är?. Programmet höjde sig rejält när gotlänningen var vikarie, mycke bättre samspel i studion då. Kodjo spårade inte ur på det sätt som är nu. Att Hanna är kvar i radio är fan mig ett mirakel. Mer ointressant människa få man leta efter. Vem bryr sig hennes poänglösa historier, som man redan hört femtioelva gånger. bort bort bort.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in