• 1
  • 2
2009-02-16, 11:18
Medlem
kaffemedsockeers avatar
Ja har sökt lite här på flashback men inte hittat nåt vettigt om det här, eller ja har inte ens hittat nått som har med saken o göra, så därför startar jag en ny tråd om det.

Nu är det så att ja kan inte få upp konsollen i nått spel. Har testat i spore,oblivion,max payne 2 sen några andra som ja inte kommer på.
jag har vista på datorn om det nu betyder nått.

Men iaf till frågan nu. är det nån inställning man måste göra för att det ska funka eller är det bara så för det är vista ?
Citera
2009-02-16, 11:24
Medlem
I vissa spel måste man gå in i inställningsmenyn och bocka för "enable console" för att det ska fungera. Annars ska det bara vara att trycka på tilde (~)

Till många spel går det skicka --console flaggan så startar spelet med konsollen uppe
Citera
2009-02-16, 11:30
Medlem
micaeles avatar
~ är det vanligaste tecknet för att få upp konsolen. I många spel måste du också, som ovan sägs, sätta en flagga på genvägen för att det skall gå. T.ex. Max Payne 2 vill ha flaggan -developer.
Citera
2009-02-16, 11:45
Medlem
kaffemedsockeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
~ är det vanligaste tecknet för att få upp konsolen. I många spel måste du också, som ovan sägs, sätta en flagga på genvägen för att det skall gå. T.ex. Max Payne 2 vill ha flaggan -developer.

Testade det där med -developer på max payne 2, men det gick inte ändå
Citera
2009-02-16, 11:46
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemedsockeer
Testade det där med -developer på max payne 2, men det gick inte ändå
Mysko. Har du provat att trycka på § för att få upp konsolen? Inte alltför ovanligt heller.
Citera
2009-02-16, 11:46
Medlem
kaffemedsockeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
I vissa spel måste man gå in i inställningsmenyn och bocka för "enable console" för att det ska fungera. Annars ska det bara vara att trycka på tilde (~)

Till många spel går det skicka --console flaggan så startar spelet med konsollen uppe

ska testa lite
Citera
2009-02-16, 11:47
Medlem
kaffemedsockeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Mysko. Har du provat att trycka på § för att få upp konsolen? Inte alltför ovanligt heller.

jo det är ju den knappen ja trycker på, har till och med prövat ett annat tangentbord för att kolla om knappen på min laptop va trasig, men det va ingen skillnad där inte
Citera
2009-02-16, 12:19
Medlem
Andreasvbs avatar
Testa Ö-knappen också.

Kolla också om du kan ställa in en egen knapp.
Citera
2009-02-17, 20:24
Medlem
kaffemedsockeers avatar
Har testat alla förslag men inget funkar
aja... får väl nöja mig med att inte kunna fuska helt enkelt :P
Citera
2009-03-04, 14:45
Medlem
Är det ingen som kan reda ut detta problemet?

Jag har samma problem med min dator..
Det är en HP laptop.

Enligt många så ska det vara § knappen man ska trycka på men jag har testat allt från den till ~ knappen. Inget fungerar.
Citera
2010-03-30, 12:08
Medlem
kaffemedsockeers avatar
Min gamla tråd..

Min dator är HP också. Är det nåt speciellt med just dom?
Ingen som vet var problemet ligger?
Citera
2010-03-30, 14:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows Support

//Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera