• 1
  • 2
2003-09-18, 00:09
Medlem
Nån som vet nåt om drogen KAT som tydligen används flitigt i bl.a. Rinkeby av Afrikaner???
Citera
2003-09-18, 14:00
Medlem
Unbalanceds avatar
Allt jag vet är väll att man tuggar på Khat "bladen" ?
Citera
2003-09-18, 15:14
Medlem
Roger Pontares avatar
Den är centralstimulerande och mycket uppiggande, men man måste tugga mycket av den för att uppnå effekt.
Citera
2003-09-18, 19:12
Awaiting Email Confirmation
Jag är också jävligt intresserad av just khat. Jag skulle vilja testa det själv för att jämföra effekten med amf. Finns det ingen av alla här på forumen som har tuggat?
Det borde ju inte vara särskilt svårt att få tag på i skåne..

2047
Citera
2003-09-21, 02:22
Bannlyst
aa det vore trevligt med priser.. och hur länge ruset håller i sig.. och hur ruset är
Citera
2003-09-21, 05:03
Medlem
Unbalanceds avatar
Khat är ju desvärre INTE lätt tilllgegängligt...
Inte där jatg bor,,,,
Ae fan vad jag yrar, och klaga inte på stavningen är rätt så "benzad" vid
det här lagrat
Citera
2003-09-21, 12:48
Medlem
FLAVE__s avatar
mild rus

Kan säga att ruset går inte jämföra ens med amfetamin då lhat är mycket mildare. Är mest inom vissa grupper det finns och där finns det också nästan hela tiden. Men inte mycket att försöka få tag på ens..mycket mild effekt tyckte jag iaf
Citera
2003-09-22, 00:38
Medlem
Är ju också så att bladen måste tuggas max 70 ? (har inte exakta timtalet på mig) timmar efter skörd för effekt. Och de odlas nere i varmare länder. Så bladet måste fraktas hit väldigt fort och måste ätas direkt. Så det utesluter ju någon vidare handel med ämnet. De grupper som tar in det här är när nog samma som äter det.
Citera
2003-09-22, 14:17
Medlem
24-Hour.Tc.Dr.s avatar
Jag vet att jag läste en rätt intressant artikel om just kat i DN för några år sedan. Där stod bl.a. att åtminstone en tredjedel av alla somaliska män i Rinkeby med omnejd tuggade bladen (som vid tiden för artikelns författande inte var olagliga att inneha eller bruka), och att missbruket var ett hot mot männens utsikter att integreras på ett smidigt sätt i vårt svenska samhälle. De satt tydligen hela dagarna och tuggade, sket i att försöka skaffa ett jobb och en massa saker i den stilen. Jag TROR - minns inte exakt vad som stod - att somaliska kvinnor bildat något slags grupp som arbetade för att få katbladen förbjudna enligt svensk lag. De gillade uppenbarligen inte sina flummiga oduglingar till män. Vet inte vad som hänt på den här fronten senaste tiden, men det borde väl gå att ta reda på ... Tror förresten att bladen är en färskvara och att de importeras i fuktiga påsar (kanske i "banankartonger" - minns inte exakt).
Citera
2003-09-23, 00:02
Medlem
Lekbarns avatar
Det är inte så lätt smugglat precis, den vanligaste metoden ska visst vara att packa en hockeybag full med Khat och stiga på tåget.
Fast tullen lär vara extremt misstänksamma om dem ser en nervös neger med hocketbag på ryggen.
Citera
2003-09-23, 00:24
Medlem
Aziraphales avatar
khat går alldeles utmärkt att odla i sverige, så smuggling känns rätt onödigt. men det är klart.. "somalierna" har ju svarta och inte gröna fingrar
Citera
2003-09-23, 17:41
Awaiting Email Confirmation
odling

khat går alldeles utmärkt att odla i sverige, så smuggling känns rätt onödigt.

Det är möjligt, men vart får man tag på sticklingar/plantor?
Jag har satt många edulis frön i mina dagar, och jag har både stratefierat dem och planterat dem i mineralsubstrat-blandningar.. Men inte har de grott inte..

2047
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in