2009-02-15, 21:59
Bannlyst
Kan jag öka storleken på ikonerna i tray-baren, de ikonerna till vänster om klockan, ett par pixlar så de blir typ 20*20 istälelt för 16*16px som de är nu? Och kan jag göra så att texten på klockan blir typ Trebuchet MS 23px?
Citera
2009-02-16, 01:24
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Kan jag öka storleken på ikonerna i tray-baren, de ikonerna till vänster om klockan, ett par pixlar så de blir typ 20*20 istälelt för 16*16px som de är nu? Och kan jag göra så att texten på klockan blir typ Trebuchet MS 23px?
Ikonerna vet jag ingenting om hur du ska göra, eller ens om det går.

Klockan däremot.. Mitt enda (och stående) tips är att du provar att installera Desktop Tray Clock v 2.5 eller senare (kan behöva knäckas upp om jag inte missminner mig?) och kollar om klockan och alla dess funktioner inte blir ca 89,3 % bättre!
Citera
2009-02-16, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Ikonerna vet jag ingenting om hur du ska göra, eller ens om det går.

Klockan däremot.. Mitt enda (och stående) tips är att du provar att installera Desktop Tray Clock v 2.5 eller senare (kan behöva knäckas upp om jag inte missminner mig?) och kollar om klockan och alla dess funktioner inte blir ca 89,3 % bättre!

Det är ju som en egen klocka på skrivbordet dessvärre
Citera
2009-02-16, 01:30
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Det är ju som en egen klocka på skrivbordet dessvärre
Njee.. Inte riktigt. Windows vanliga (dumma) klocka byts ut mot en som du i princip kan designa hur du vill. (Se bilden längst ner på sidan jag länkade till - den med hela aktivitetsfältet alltså.) Det finns i alla fall många olika utseenden att välja mellan, och sen kan du ställa in bl a om bakgrunden ska vara genomskinlig, synkning och hur ofta mot ett atomur på Internet etc..

Edit: Eller menar du hur standardklockan (den på skrivbordet i Win Vista) ser ut??
Citera
2009-02-16, 01:55
Medlem
dobbelinas avatar
Vista eller XP?
Citera
2009-02-16, 03:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Vista eller XP?

Windows XP, sir!
Citera
2009-02-16, 03:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Njee.. Inte riktigt. Windows vanliga (dumma) klocka byts ut mot en som du i princip kan designa hur du vill. (Se bilden längst ner på sidan jag länkade till - den med hela aktivitetsfältet alltså.) Det finns i alla fall många olika utseenden att välja mellan, och sen kan du ställa in bl a om bakgrunden ska vara genomskinlig, synkning och hur ofta mot ett atomur på Internet etc..

Edit: Eller menar du hur standardklockan (den på skrivbordet i Win Vista) ser ut??

Du hade rätt, den ändrade klockan. Men det programmet var ingenting för mig. Tyckte bara att det var fult.
Citera
2009-02-16, 03:59
Medlem
dobbelinas avatar
Med det här kan du ändra fonten på klockan:
http://homepage1.nifty.com/kazubon/t...ght/index.html
Citera
2009-02-16, 04:13
Medlem
dobbelinas avatar
Här kan du ändra både font storlek samt typ.
Iconerna blir större också, (Testa dig fram):
Citat:
Open Control Panel > Display Properties; on the Appearance tab, click the Advanced button. In the Item window select Active Title Bar, increase the Font Size a couple of digits and OK your way out.
Senast redigerad av dobbelina 2009-02-16 kl. 04:16.
Citera
2009-02-16, 04:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Här kan du ändra både font storlek samt typ.
Iconerna blir större också, (Testa dig fram):

Vad blir det på svenska, vet du det? Hittar inte den saken i kontrollpanelen t.ex.

Got it:
"Öppna Kontrollpanelen> Egenskaper för Bildskärm, på fliken Utseende, klicka på knappen Avancerat. I punkt fönstret väljer du Aktiv namnlist, öka teckenstorleken ett par siffror och OK vägen ut."

dock så blev det där bara konstigt så jag skiter i det. :P
Senast redigerad av Enigmium 2009-02-16 kl. 04:37.
Citera
2009-02-16, 04:35
Medlem
dobbelinas avatar
Du kan högerklicka på skrivbordet och välja Egenskaper.
Sen under Utseende>Avancerat knappen får du själv lista ut vad item och Active titlebar
är på Svenska
Citera
2009-02-16, 08:13
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Du hade rätt, den ändrade klockan. Men det programmet var ingenting för mig. Tyckte bara att det var fult.
Jo, en del rätt fula klockor finns det i det programmet. Fast en del rätt snygga också, men smaken är som baken - delad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in