2009-02-15, 21:14
Bannlyst
En grupp män i Czech Republiken har bildat en ny rörelse för att bekämpa "hysteriska kvinnor" och den "krypande nerskärningen av manliga rättigheter."

Den första nationella rörelsen för maskulina män (National Movement of Masculinists, NMM) dömmer ut kvinnor som "kalla, hysteriska och förrädiska," jämfört med män.

Grundaren, Karel Petr, berättade för den lokala dagliga tidningen Mlada Fronta Dnes: "Det är sant att kvinnor, jämfört med män, har globalt lägre lön."

"Och det är sant att vissa kvinnor blir diskriminerade på deras arbetsplatser eller i samhället i övrigt.

Men sanningen är den att, tillskillnad från män, så är kvinnor i samhället och på arbetsplatser mycket mer förrädiska, mycket mer hysteriska och mycket mer kalla."

Rörelsen säger att den kommer att koncentrera sig på att skydda män från tortyr, sexuellt våld och från att förlora sina rättigheter som föräldrar.

Herr Petre förklarade: "Vi siktar inte in oss på att bli ännu ett nonsens parti."

Mr_Nygren: "Det kanske är dags att vi i sverige grundar ett antifeministiskt parti vi också."

/ MVH Victor "Mr_Nygren" Nygren

Diskutera gärna behovet av ett antifeministiskt parti!
Citera
2009-02-15, 21:20
Medlem
barbasköns avatar
Kvinnor är smartare och slugare, och just nu bättre utbildade. Inom 20 år kommer kvinnorna att vara den "härskande" klassen och vi män kommer att vara kuvade.

Då kommer den maskulinistiska rörelsen igång. Tyvärr är vi män alldeles för lata (dumma?) för att inse detta redan nu och sätta in preventiva åtgärder.
Citera
2009-02-15, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barbaskön
Kvinnor är smartare och slugare, och just nu bättre utbildade. Inom 20 år kommer kvinnorna att vara den "härskande" klassen och vi män kommer att vara kuvade.

Då kommer den maskulinistiska rörelsen igång. Tyvärr är vi män alldeles för lata (dumma?) för att inse detta redan nu och sätta in preventiva åtgärder.

Kvinnor är alldeles för korkade för att kunna styra!!
Citera
2009-02-15, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barbaskön

Det är sant att den större delen kvinnor är smartare än den större delen män, men de riktiga genierna var män så män är fortfarande smartare än kvinnor. Det är bara att kolla på Einstein med mera så ser man vilket kön som är smartast. Det finns dock många "dumma" män också som de flesta kvinnor kan manipulera.

Jag skulle gissa på att vi män är för lata (iallafall majoriteten) för att göra något åt problemet redan nu, men det kommer en dag då feminismen krossas och jag är gärna med redan nu för att förbereda inför den dagen.
Citera
2009-02-15, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa

Ja, Mona Sahlin är ett lysande exempel på det. Det krävs en man vid makten, vi män är skapta för att styra medans kvinnorna är skapta för att bidra med ungar och ta hand om dessa. Detta är iaf det grundliga.
Citera
2009-02-15, 21:51
Medlem
latjoisses avatar
fan ta det lungt världensbästa kock är man så vi slår dom på deras "hemmaplan"
Citera
2009-02-16, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Nygren
Det är sant att den större delen kvinnor är smartare än den större delen män, men de riktiga genierna var män så män är fortfarande smartare än kvinnor.

Intressant påstående. Har du några referenser? Jag tror inte att det är så lätt som att separera frågan till att gälla män mot kvinnor. Det är snarare en fråga som sitter ihop.
Citera
2009-02-16, 10:12
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa

Korkade vet jag inte, men det är bara att titta på kvinnliga grupperingar, de havererar ganska snart. Anledningen till det vet jag inte, men besök en strikt kvinnlig arbetsplats förstår ni vad jag menar.
Citera
2009-02-16, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SandKing
Intressant påstående. Har du några referenser? Jag tror inte att det är så lätt som att separera frågan till att gälla män mot kvinnor. Det är snarare en fråga som sitter ihop.

Jag läste att fler kvinnor än män har högre IQ men att de med riktigt högt IQ fortfarande var män. Läste detta i ngn artikel där man påstod att vetenskapsmän kommit fram till detta, hartyvärr ingen länk till ngn källa dock.
Citera
2009-02-16, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Korkade vet jag inte, men det är bara att titta på kvinnliga grupperingar, de havererar ganska snart. Anledningen till det vet jag inte, men besök en strikt kvinnlig arbetsplats förstår ni vad jag menar.

Den dagen en kvinna kan resonera som en man och utgå från förnuft snarare än känslor lär ju aldrig komma..
Citera
2009-02-16, 10:36
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Nygren
Jag läste att fler kvinnor än män har högre IQ men att de med riktigt högt IQ fortfarande var män. Läste detta i ngn artikel där man påstod att vetenskapsmän kommit fram till detta, hartyvärr ingen länk till ngn källa dock.

Ojdå, jag som läste att män generellt har en högre intelligens än kvinnor.

Får se vad den tredje har läst för något.
Citera
2009-02-18, 04:04
Bannlyst
tredje

samma som den andre... lol
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto