2009-02-18, 22:07
Bannlyst
Kvinnor ligger mer runt normen av intelligens, mitten alltså. Bland männen är det mer utspritt och det finns fler riktigt tröga som riktigt smarta, fler smartare män än smartare kvinnor.
Citera
2009-02-19, 12:53
Medlem
Kingfishers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbaskön
Kvinnor är smartare och slugare, och just nu bättre utbildade. Inom 20 år kommer kvinnorna att vara den "härskande" klassen och vi män kommer att vara kuvade.

Kvinnor är knappast smartare än män (kolla bara på högskoleprovet, konfidensintervall av iqtest), visst är det fler kvinnor än män som läser vidare efter gymnasiet. Men om vi räknar bort utbildningar som lärare, sjuksköterska, socionom ........ som ger en samhällsstatus som ligger under en snickare, så dominerar män. På ingenjörsutbildningarna (förutom kemi/biologi) är det en smärre sensation om man ser en tjej.
Citera
2009-02-20, 00:07
Medlem
Protheuss avatar
Citat:
Kvinnor är smartare och slugare

.

Det påståendet stämmer inte riktigt.
Citera
2009-02-20, 19:11
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Kvinnor är smartare och slugare, och just nu bättre utbildade. Inom 20 år kommer kvinnorna att vara den "härskande" klassen och vi män kommer att vara kuvade.

Då kommer den maskulinistiska rörelsen igång. Tyvärr är vi män alldeles för lata (dumma?) för att inse detta redan nu och sätta in preventiva åtgärder.
Dom är som negrer det vill ha makt men klarar bara av ställa till med kaos. Är du en klok man så bekämpa dessa tendenser direkt då du ser dem.
Citera
2009-02-20, 19:17
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av JohnGuld
Kvinnor ligger mer runt normen av intelligens, mitten alltså. Bland männen är det mer utspritt och det finns fler riktigt tröga som riktigt smarta, fler smartare män än smartare kvinnor.

Jag tror jag läst det någonstans att bland män finns fler genier och fler dårar men att kvinnor är mer som medianen. Att det är naturens sätt att optimalt tillvarata människans fortlevnad. Det behövs inte så många män att befrukta kvinnorna, så dårarna kan sållas bort, human waste.

Det stämmer ju väl men kvinnors beteende alla vill pippa samma kille men vissa killar vill ingen pippa med.
Citera
2009-02-20, 21:25
Moderator
Strix m/94s avatar
Nå...

...den avgörande frågan är ju om det behövs en svensk organisation för män och mäns rättigheter. Jag tror inte på partibildning grundad på kön. Fi är ett utmärkt exempel på hur dåligt sådant går, trots att man hade grundat i 40 år med kvinnorsakspropaganda. istället behövs en fristående organisation för upplysning och informationsspridning i frågor som är av manligt intresse och för framhållande av traditionellt manliga och samhällsnyttiga dygder. Detta, liksom att motverka feministernas samhällsfientliga inflytande, borde män från olika politiska läger kunna ena sig om.
Citera
2009-02-20, 23:45
Medlem
-Jamaica-s avatar
Jag anser att män är lika förtryckta som kvinnor, dock inom andra områden, så jag håller mig utanför.
Citera
2009-02-21, 02:48
Medlem
monti garbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-
Jag anser att män är lika förtryckta som kvinnor, dock inom andra områden, så jag håller mig utanför.

Jag anser exakt samma sak som du, men de märker det inte själva för de är för upptagna med att leka följa-john.
Citera
2009-02-22, 02:14
Medlem
Aristotélēss avatar
Vad är poängen? Feminism bygger på en teori att män (i bastun?) gått ihop
sig om att jävlas med kvinnor. Må så vara. Själv fick jag aldrig detta PM.

De bra och dåliga egenskaper som man vill eller kanske med vetenskapen
kan koppla till endera kön bör uppmuntras respektive motarbetas.

Där kan vi sätta punkt. Feminism är bara destruktivt och någon form av
utmanande maskulism skulle mer än dubblera problemet. Låt oss slippa detta.
Feminismen är ändå död i Sverige, Gudrun & co har inget verkligt inflytande.
Citera
2009-02-22, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristotélēs

Jupp! Men det känns bra härligt att stöta in den sista trälansen i denna vampyrs hjärta ändå. Vi män kan väl få gotta oss lite efter att feminismen härjade på ett hjärtlöst och intellektuellt korrupt vis i femton år i det offentliga rummet?
Citera
2009-09-08, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Protheus
Det påståendet stämmer inte riktigt.

Sant, det stämmer inte alls. Att de kan förföra en svag och kåt man och sedan manipulera honom för att han är svag och gör allt för att kanske få sex är en sak, att verkligen vara smartare än en man i olika situationer är en helt annan sak. Män är skapta för att leda och kvinnor ska bara leda sina ungar när pappa är på jobbet.
Citera
2009-09-08, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aristotélēs

Feminismen är verkligen inte död i svenska media..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in